Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Ze všech vyrobených modelů Ferrari platí za velmi ikonickou zejména řada 250, a to kvůli masivním závodním úspěchům v 50. letech. Kalifornský dovozce Ferrari John von Neumann proto automobilce navrhl, aby postavila otevřenou verzi, se kterou by se jednak dalo závodit, ale poté s ní šlo odjet domů po ose.
Zanedlouho na to vznikla modelová řada Ferrari 250 GT LWB California Spider postavená na podvozku 250 GT s dlouhým rozvorem, avšak limitovaná na pouhých 50 kusů. Výrobce se poté rozhodl, že postaví dalších 56 exemplářů, ovšem na podvozku 250 GT s kratším rozvorem 2 400 mm.
A právě tento konkrétní nedávno prodaný kus s podvozkem číslo #1795 GT byl vůbec prvním vyrobeným. Aukční společnost RM Sotheby's o něm dále tvrdí, že sehrál roli předváděcího vozu Ferrari na ženevském autosalonu v březnu 1960, načež byl poslán zpátky do továrny, vybaven černým interiérem a exportován do Spojených států amerických. Mezitím měl vůz ještě pokořit několik slavných okruhů včetně Nürburgringu.
Poté auto vystřídalo několik různých vlastníků, včetně tehdejšího šéfa tabákového gigantu Philip Morris. V roce 2008 automobil koupil jiný sběratel, který jej nedávno skrze RM Sotheby's vydražil. A teď se podržte, za v přepočtu bezmála 385 milionů korun.
Hodnota vozu je tak vysoká proto, že jde o úplně první Ferrari 250 GT SWB California Spider vůbec, které má navíc vzácné kryté světlomety, tovární odnímatelný hardtop, soutěžní dvanáctiválcový motor Tipo 168 a červenou knihu Ferrari Classiche potvrzující originalitu motoru, převodovky a hnacího ústrojí.
A je více než jasné, že hodnota otevřeného Ferrari GT 250 bude stále stoupat, obzvláště s takovou historií. Tak uvidíme, jestli se za pár let náhodou neobjeví v aukci znovu a kolik bude stát.