Článek
Doposud jste si mohli Renault Austral objednat ve dvou motorizacích. Obě jsou to čtyřválcové třináctistovky roztáčející výhradně přední kola. Slabší 140koňová se pojí se šestistupňovým manuálem (s výkupním bonusem přijde nejméně na 740 000 Kč), silnější má o dvacet koní víc, využívá automat a je o 65 000 Kč dražší. Teď se ale na vrcholu motorové palety usazuje nevšední hybridní soustava. Ta totiž elektrifikuje 1,2litrový tříválec a dohromady produkují sympatických 200 koní.
Spalovací motor dodává sám o sobě výkon 96 kW a 205 newtonmetrů točivého momentu. Kooperující elektromotor přidává 50 kW a 205 Nm, součástí je i 2kWh lithium-iontový akumulátor a vysokonapěťový startér-generátor. Netradiční je i samotná převodovka, která má dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři pro motor spalovací.
Nás dnes mnohem více zajímá čerstvě odhalený český ceník. Austral E-Tech full hybrid 200, jak se novinka celým jménem označuje, lze pořídit ve všech třech výbavových liniích – Techno, Iconic a Iconic Esprit Alpine. Pro poslední jmenovanou je to dokonce jediná dostupná motorizace.
Pro všechny verze je aktuální akční cena podmíněna využitím výkupního bonusu, která původní ceníkovou částku srazí o rovných třicet tisíc korun. V úvodní výbavě Techno tak za hybrid dáte 879 000 Kč, přičemž výbava je více než bohatá. Standardně čítá například devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, adaptivní LED světlomety, multimediální systém s 12“ obrazovkou a službami Google či digitální přístrojový štít. Potěší i praktická stránka věci, třeba zadní lavice je posuvná až o šestnáct centimetrů.
Vyšší provedení Iconic startuje na částce 969 000 Kč a obouvá dvacítky, dále má adaptivní tempomat, 360stupňový kamerový systém, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, vyhřívaný volant a přední sedadla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku. Za nejvyšší výbavu se sportovním duchem Alpine se připlácí dalších třicet tisíc a navrch dostanete přední nárazník s F1 lištou, hliníkové pedály, černé střešní ližiny, specifická dvacetipalcová kola, černé ozdobné prvky karoserie či asistenta pro jízdu na dálnici a v kolonách.
Pouze u hybridní motorizace si můžete připlatit 40 000 Kč za systém 4Control advanced, jenž umožňuje natáčení zadních kol až o pět stupňů, což v rychlostech do 50 km/h pomáhá se snazší manipulací vozu v úzkých prostorách. Renault říká, že obratnost Australu se díky tomu dostává na úroveň malého městského auta, tedy třeba Clia. Rádi se přesvědčíme naživo, první kusy se u nás objeví co nevidět!