Článek
Zatímco nějakých deset let dozadu praskal segment malých městských autíček ve švech, dnes byste zástupce této kategorie napočítali na prstech jedné ruky. Čest výjimkám, jako je třeba horká novinka na českém trhu – omlazená Kia Picanto! Ta v rámci faceliftu dostala svěží vzhled i technologie, přesto zůstává jedním z nejdostupnějších nových aut u nás.
Picanto má na délku lehce přes 3,6 metru, hlavně pro obyvatele husté městské džungle by tedy mohlo jít o ideální volbu. Tomu ostatně odpovídá i nabídka motorů – litrový tříválec s výkonem 63 koníků pro úvodní výbavy Active a Comfort, silnější 79koňová dvanáctistovka pro srdnatě sportující verzi GT-Line. Vyjma základního stupně lze standardně dodávaný pětistupňový manuál nahradit automatizovanou manuální převodovkou. Příplatek je pětadvacet tisíc.
Vstupní verze Active startuje na částce 319 980 Kč a nabízelo by se, že půjde o prosté holátko. Jenže takové auto dostává tempomat s omezovačem rychlosti či osmipalcovou obrazovku infotainmentu s parkovací kamerou, a dokonce i navigací! Vyšší verze Comfort (od 354 980 Kč) má navíc manuální klimatizaci, loketní opěrku předních sedadel, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru či umělou kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.
Nejvyšší provedení GT-Line už stojí 454 980 Kč, kromě silnějšího motoru se však odlišuje i vizuálně. Dostává specifický body kit karoserie nebo 16″ hliníková kola. Dále také automatickou klimatizaci, LED světlomety, sportovní umělou kůži na volantu či bezklíčový vstup a startovací tlačítko.
Druhý facelift třetí generace Picanta k nám přijíždí v době oslav dvacetiletého výročí na českém trhu. Celkově jezdí po tuzemských cestách na 9 000 kusů tohoto modelu a Kia věří, že se současnou modernizací jejich počet ještě vzroste. Nejžádanější verze? Očekává se, že to bude prostřední Comfort s manuální převodovkou.