Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Ač se čínské automobilky v posledních měsících skloňují v souvislosti s českým trhem víc než kdy dříve, zatím jediným hráčem, kterému se povedlo výrazněji prosadit, je MG. Přesto jejich počet u nás neustále roste. Teď řady rozšiřuje společnost DR Automobiles. Že to úplně čínsky nezní? To máte pravdu.
DR Automobiles je totiž italská firma, která v Evropě kompletuje a prodává čínské vozy s drobnými úpravami. Ač se tedy slupka (především výrazná maska na přídi) tváří jako svébytná značka, v útrobách pracuje technika čínských vozů JAC, BAIC nebo Dongfeng.
Společnost se specializuje na SUV a pick-upy. U nás nabídne modely DR, Evo, Sportequipe a ICH-X, které jsou všechny osazeny tradičními spalovacími motory. Na trh s elektromobily se nový přírůstek českého trhu zatím nežene.
A co konkrétně tedy máme na menu? Tak třeba SUV Evo 5 stojí necelý půlmilion a vyráží do přímého souboje s Dacií Duster. Pod kapotou tepe přeplňovaná benzinová patnáctistovka s výkonem 93,5 kW. Větší Evo 7 už se může poměřovat se Škodou Kodiaq, tady je jedna-pětka naladěna na 128 kW a vůz stojí 809 900 Kč.
Italsko-čínská značka však umí i přitvrdit. Off-roadová specialita K2 jde po krku třeba Land Roveru Defender, má dvoulitrový turbodiesel, pohon všech kol a automatickou převodovku. Specialitkou je rovněž odnímatelná střecha. Cena? Přes 1,5 milionu korun.
Výhradním dovozcem aut na český a slovenský trh je firma Agrotec. Ta u všech vozů kromě bohaté standardní výbavy vyzdvihuje i standardní záruku na 5 let nebo 100 000 km. První showroomy najdeme v Hustopečích a Břeclavi, další se chystají v Brně, Kralupech nad Vltavou, Olomouci nebo Ostravě.