Hlavní obsah

Na české dálnici jsme chytili nový VW Passat, který ještě nikdo neviděl! Že má české speciální značky, není náhoda

Foto: čtenář Garáž.cz

Na to, že jde o zatím neviděný kousek důležitého modelu, je kamufláž VW Passatu B9 pozoruhodně skromná.

Zase jsme jednou měli aktivního čtenáře, který si tentokrát připsal mimořádný úlovek. Na jedné z českých dálnic (náš čtenář byl tentokrát tajnůstkářský, i jméno si nechal pro sebe) totiž vyfotil zbrusu nový VW Passat!

Článek

S novým Passatem jsme zatím vůbec neměli tu čest. Neprosákly žádné „úniky“ z vývoje (třeba zamaskovaných nebo už částečně odhalených prototypů), fantazii tak mohly poškádlit maximálně nejrůznější ilustrace a kresby, které se však pochopitelně od výsledného sériového produktu mohou velice lišit.

Teď už ale díky jednomu z našich čtenářů minimálně rámcově víme, na čem jsme. Respektive, na čem budeme. Povedlo se mu totiž odchytit vývojový prototyp zbrusu nového VW Passat, navíc v pozoruhodně skromném maskování. O designu připravovaného modelu střední třídy tak díky těmto fotkám máme už celkem slušnou představu. Dovolil bych si hádat, že podle skromnější velikosti kol, jednoduchých brzdových světel (ta budou ale nejspíš falešná) a obyčejných blikačů by mohlo jít o základní model. Do interiéru jsme zatím nenahlédli, skoro bych se však vsadil, že moc tlačítek uvnitř nenajdeme.

Co víme jistě, je to, že nový Passat B9 (ano, počítáte správně, půjde o devátou generaci modelu, který letos oslaví padesátiny) se představí výhradně s karoserií kombi. Na stále méně poptávaný sedan tak už nedojde. Technický sourozenec - Škoda Superb - by však u dvojice nabízených karoserií zůstat měl. V Mladé Boleslavi prý stále kromě kombíku počítají i s liftbackem.

Foto: čtenář Garáž.cz

Passat deváté generace bude k dispozici výhradně s karoserií kombi.

A další už známá fakta o Passatu - VW střední třídy bude stále s největší pravděpodobností spoléhat na spalovací jednotky, ty budou však nepochybně do velké míry elektrifikované. Novinkou by měl být plug-in hybrid schopný na jedno nabití ujet až sto kilometrů.

Zmínil jsem technický základ společný se Škodou Superb, koncernoví sourozenci se z tohoto pohledu skutečně moc lišit nebudou, designová autonomie by však oběma zůstat měla. A pozor, vývoj nových modelů segmentu D má na starosti mladoboleslavská automobilka, což dokládá nejen testovací pole působnosti zachyceného kusu na české dálnici, ale také tuzemské registrační značky s písmenem F (ty slouží pro testovací účely). Ostatně, není to první takový „efkový“ volkswagen, který náš čtenář na českých silnicích zachytil, v dubnu jsme přinesli článek o VW Virtus. I v tomto případě se o vývoj stará mladoboleslavská automobilka.

Zpět k budoucímu VW Passat deváté generace. Ten by se měl oficiálně představit letos v září, podle všeho tak předběhne premiéru nového Superbu. Oba modely pak budou mít nepřekvapivě stejné rodiště, výroba bude probíhat ve slovenském závodě koncernu VW.

Načítám