Hlavní obsah

Modernizovaný Hyundai Sonata se představuje se silným motorem a poprvé by mohl nabídnout i pohon 4×4

Foto: Hyundai

Facelift, pardon, modernizace Sonaty přináší nečekané ovoce – pod kapotu by se měl nastěhovat silný 2,5l turbomotor o výkonu 290 koní, vůbec poprvé by se v nabídce měl objevit také pohon všech kol. Přitom ani slovo o tom, že by se Sonata měla dovážet do Evropy!

Vlajková loď korejské automobilky Hyundai se dočkala modernizace a podle prvních dojmů nepůjde jen o pouhý „facelift“, změny by se měly odehrát i v technické rovině. Proslýchá se, že kromě 2,5l turbomotoru by se Sonata mohla poprvé v historii dočkat také pohonu všech kol.

Článek

Úhlavní konkurent Toyoty Camry si s modernizací pořádně nabrousil hrany. A vlastně to platí i doslova – celá příď se nechala hodně inspirovat typem Kona druhé generace, takže tu vidíme rozšířenou masku chladiče doplněnou o agresivnější tvary a ostřeji řezané průduchy v předním nárazníku. Nelze přehlédnout ani široký pás LED diod.

Designový směr Sensuous Sportiness, který se dá do češtiny přeložit jako „Smyslná sportovnost“, se však zdaleka neomezuje jen na „tvář“ vozu. Kapota je například zcela nová, spodní část všech nárazníků i bočních prahů je doplněna o ochranné černě lakované lišty pro sportovnější vzhled.

Zadní nárazník má kompletně nový design a úprav se dočkaly i páté dveře se sympatickým pásem LED diod, který vůz opticky rozšiřuje. Když je řeč o zádi, zde se bude verze N Line vyznačovat zdvojenou koncovkou výfuku, sportovnější verzi nové Sonaty pak bezpečně poznáme i podle exkluzivních 19palcových litých kol.

Foto: Hyundai

V interiéru zaujme absence voliče převodovky na středovém tunelu, ten se přesunul na sloupek řízení.

V interiéru nelze přehlédnout 12,3palcový přístrojový štít a displej infotainmentu o stejné úhlopříčce, přičemž oba jsou zasazeny do mírně zakřiveného panelu, který ční z přístrojové desky. Zajímavostí je nově navržený volič automatické převodovky, který se přesouvá ze středového tunelu na sloupek volantu.

Hyundai si s faceliftem nové Sonaty dal spoustu práce, však také tvrdí, že jde ve skutečnosti o „více než pouhý facelift“. Soustředili se tedy na zvýšení komfortu na palubě, pohodlnější jízdu a luxusnější pocit.

Znovu citujme Hyundai, ten modernizaci charakterizuje typicky vzletně: „Značně vylepšený zážitek pro pasažéry je doplněný o vkusný interiér nabízející širokou paletu barev ambientního osvětlení pro posílení pocitu sportovnosti a prémiového charakteru vozu.“

Tomu napomáhají i zásahy do konstrukce – lidé ze Soulu použili pevnější materiály na vnější i vnitřní konstrukci vozu, což se příznivě projevilo na torzní tuhosti karoserie i pasivní bezpečnosti.

Po stránce motorů se zatím šíří jen spekulace, v kuloárech se však proslýchá, že původní 1,6l agregát s turbodmychadlem z nabídky vypadne. Nahradit jej má kupodivu větší a rovněž přeplňovaný 2,5l motor, ten by měl poskytovat výkon 290 koní a 421 Nm točivého momentu.

Prozatím nadále platí, že se nová (pardon, modernizovaná) Sonata do Evropy s největší pravděpodobností nepodívá. A to je podle nás obrovská škoda, neboť vůbec poprvé v historii by se měla nabízet také s pohonem všech kol.

Související témata:
Hyundai Sonata
Načítám