Článek
Japonské Mitsubishi zažívá existenční zkoušku. V posledních letech intenzivně bojuje o své místo na světových trzích, globálně nabízí jen málo vlastních modelů, a v Evropě tak v současnosti uvádí novinku, kterou připravilo spolu s francouzským Renaultem. Kdysi silná celosvětově respektovaná automobilka s diamanty ve znaku se však stále nevzdává a hledá nové nápady, jak uspět.
Nebudeme vám lhát, když jsme poprvé zahlédli nám známý Renault Captur s trojicí diamantů jako nejnovější Mitsubishi ASX, začali jsme se o budoucnost značky docela bát. Pravdou ale je, že evropská emisní legislativa začíná otřásat i jinými slavnými japonskými automobilkami. A jelikož Evropa pro ně je jen maličkým trhem s nízkými prodeji, raději své těžce vydělané peníze investují jinde.
Mitsubishi nám v dnešních dnech ukazuje, že když to někde na světě myslí opravdu vážně, nebojí se uvést na svět zcela nový koncept a uvést jej do sériové produkce. Nově vidí velký obchodní potenciál na vzkvétajících jihovýchodních asijských trzích. V Ho Či Minově Městě, nejlidnatějším městě ve Vietnamu, tak představilo zbrusu nový koncept XFC.
Zapomeňme na typické marketingové řeči o tom, jak novinka bude „ideálním kamarádem pro život v městských ulicích“ a podívejme se, jak vypadá. Nové SUV je opravdovým Mitsubishi s charakteristickým nejmodernějším designovým jazykem značky. Spojuje jej s minimalističtější interiérovou architekturou, zachovává nejdůležitější klasické ovladače a údajně bude nejprostornějším modelem v segmentu.
Mitsubishi zatím nijak nepřibližuje budoucí techniku, ale pro Asii může zachovat tradičnější spalovací motory. Na nejnovějším konceptu současně najdeme výrazné výfukové koncovky. Automobilka odhaluje jen to, že produkční derivát konceptu XFC bude prvním vozem značky s jízdním režimem „Wet“ pro mokré povrchy. Doplní jej už tradiční módy Normal, Gravel a Mud.
Z oficiálních informací odhadujete správně, že na nejnovější originální SUV od Mitsubishi můžeme my v Evropě zatím zapomenout. Novinka se zpočátku bude prodávat výhradně v jihovýchodní Asii a automobilka odhaduje, že ji uvede mezi dubnem 2023 a březnem 2024. Pokud uspěje tam, objeví se i na dalších světových trzích.