Článek
Dvaašedesát let, šest generací, přes pět milionů prodaných kusů. Mitsubishi Colt je globálně úspěšným kouskem a Japonci věří, že na někdejší slávu naváže jeho zbrusu nová, v pořadí sedmá generace. Ta vznikla v rámci aliančního partnerství (pokud vám přijde, že na fotkách vidíte Renault Clio, chápeme…), vyrábí se od podzimu letošního roku a nyní ji konečně mohou objednávat také čeští zákazníci.
Colt je zástupcem tradičního B segmentu, kromě Clia u nás tedy soupeří třeba se Škodou Fabia, Volkswagenen Polo či Peugeotem 208. A zákazníci mají rozhodně z čeho vybírat, vždyť při pohledu do ceníku jsme napočítali 12 různých výbavových stupňů. Ten základní má 15″ ocelová kola, manuální klimatizaci, dva sedmipalcové displeje, hlídání slepého úhlu či světelný a dešťový senzor.
Na opačném spektru nabídky najdeme nejnabušenější verzi, která obouvá lité sedmnáctky, prémiové audio Bose, volič jízdních režimů, 360stupňové sledování kolem vozu nebo vyhřívaný volant a přední sedačky. Na své si tedy určitě přijdou i ti nejnáročnější zákazníci.
Sympatické je i jedno motorové překvapení. Na rozdíl od většiny konkurentů nabízí Colt pořád skromný atmosférický tříválec s výkonem 49 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Nad ním je posazeno litrové turbo se 67 kW, které doplňuje ještě full-hybrid skládající se ze šestnáctistovky (69 kW) a elektromotoru (36 kW), jenž má jako jediný automat a slibuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.
Za atmosférický motůrek v základní výbavě dáte na dnešní dobu velmi sympatických 379 960 Kč. Další motorizace se nabízí až ve vyšších výbavách – turbolitr stojí od 409 960 Kč, hybridní pohon přijde na 559 960 Kč. Standardem je záruka na 5 let nebo 100 000 km a osmileté krytí baterie hybridního systému (s omezeným nájezdem na 160 000 km). Připlatit si navíc v rámci akčního paketu lze za až patnáctiletou asistenční službu.