Hlavní obsah

Mitsubishi má po letech konečně důstojné malé auto. Nový Colt je v Česku, koupíte ho hluboko pod 400 tisíc

Foto: Mitsubishi

Model Mitsubishi Colt je historicky mimořádně úspěšným vozem, který však na moderního nástupce čekal opravdu dlouho. Konečně je tady včetně kompletního českého ceníku.

Článek

Dvaašedesát let, šest generací, přes pět milionů prodaných kusů. Mitsubishi Colt je globálně úspěšným kouskem a Japonci věří, že na někdejší slávu naváže jeho zbrusu nová, v pořadí sedmá generace. Ta vznikla v rámci aliančního partnerství (pokud vám přijde, že na fotkách vidíte Renault Clio, chápeme…), vyrábí se od podzimu letošního roku a nyní ji konečně mohou objednávat také čeští zákazníci.

Colt je zástupcem tradičního B segmentu, kromě Clia u nás tedy soupeří třeba se Škodou Fabia, Volkswagenen Polo či Peugeotem 208. A zákazníci mají rozhodně z čeho vybírat, vždyť při pohledu do ceníku jsme napočítali 12 různých výbavových stupňů. Ten základní má 15″ ocelová kola, manuální klimatizaci, dva sedmipalcové displeje, hlídání slepého úhlu či světelný a dešťový senzor.

Foto: Mitsubishi

Záď zdobí výrazný nápis.

Na opačném spektru nabídky najdeme nejnabušenější verzi, která obouvá lité sedmnáctky, prémiové audio Bose, volič jízdních režimů, 360stupňové sledování kolem vozu nebo vyhřívaný volant a přední sedačky. Na své si tedy určitě přijdou i ti nejnáročnější zákazníci.

Foto: Mitsubishi

Ve vyšších výbavách dostanete až desetipalcovou obrazovku, zrcadlení chytrého telefonu je samozřejmostí. Naštěstí ale zůstávají i klasické otočné ovladače.

Sympatické je i jedno motorové překvapení. Na rozdíl od většiny konkurentů nabízí Colt pořád skromný atmosférický tříválec s výkonem 49 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Nad ním je posazeno litrové turbo se 67 kW, které doplňuje ještě full-hybrid skládající se ze šestnáctistovky (69 kW) a elektromotoru (36 kW), jenž má jako jediný automat a slibuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.

Foto: Mitsubishi

Ve městě je Colt jako doma, tam by navíc jeho základní motor mohl snad i stačit. Všude jinde by mohl brzo narazit na limity, vždyť na stovku zrychlí za 17,1 sekundy…

Za atmosférický motůrek v základní výbavě dáte na dnešní dobu velmi sympatických 379 960 Kč. Další motorizace se nabízí až ve vyšších výbavách – turbolitr stojí od 409 960 Kč, hybridní pohon přijde na 559 960 Kč. Standardem je záruka na 5 let nebo 100 000 km a osmileté krytí baterie hybridního systému (s omezeným nájezdem na 160 000 km). Připlatit si navíc v rámci akčního paketu lze za až patnáctiletou asistenční službu.

Související témata:
Načítám