Hlavní obsah

Návrat starého známého – Mitsubishi Colt se od roku 2023 vrací do Evropy

Foto: Mitsubishi

Colt se v několika generacích vyráběl už od roku 1962 a na evropském trhu si stihl udělat slušné jméno – pro mnohé byl svého času de facto ztělesněním svého segmentu

Colt je zpět – na podzim 2023 se na starý kontinent vrátí jeden z nejmenších modelů automobilky Mitsubishi. Model Colt se má vrátit přímo doprostřed segmentu B a bude nabízet řadu moderních technologií a hybridní pohon. K mání bude téměř přesně 60 let poté, co byla uvedena první generace.

Článek

Evropská divize automobilky Mitsubishi začátkem dubna oznámila, že po necelých deseti letech se do evropské třídy malých vozů, tedy do segmentu B, vrátí starý známý model Colt. Značka se sídlem v japonském Tokiu plánuje odstartovat prodej pětidveřového hatchbacku na podzim 2023.

Foto: Mitsubishi

První Colt se začal vyrábět už na začátku šedesátých let. Tehdy Mitsubishi Colt ve verzích 500 a 600 patřily k takzvaným Kei Cars

Hierarchicky se nový Colt zařadí do vozového parku Mitsubishi vedle typu Space Star, nedávno oznámené nové generace ASX a plug-in hybridního Eclipse Cross PHEV. Důvod je jasný – automobilka chce lépe pokrýt všechny významné evropské segmenty.

Nová modelová řada tím pádem bude nabízet hatchbacky jak se spalovacím, tak i hybridním pohonem, k tomu navíc ještě crossover, SUV a v neposlední řadě pick-up L200. Zajímavé je, že účelem nového Coltu není nahradit model Space Star – alespoň prozatím. Vtip je v tom, že Space Star bude zákazníky lákat zejména na nízkou pořizovací cenu a jednoduchou, ale bytelnou konstrukci. Pro fanoušky technologií tu pak bude právě Colt.

Označení Colt patří k jedněm z dobře známých označení, které má v automobilovém průmyslu dlouhou tradici. Původní Colt se začal prodávat už na začátku šedesátých let a jeho rodokmen čítá už devět generací, přičemž ta poslední vydržela ve výrobě úctyhodných deset let.

Foto: Mitsubishi

Devadesátá léta Coltu přála – stal se v podstatě synonymem segmentu B. V blízké budoucnosti se očekává růst této třídy, a tak by si mohl zbrusu nový Colt z pomyslného koláče ukrojit poměrně velké sousto

Úplně první Colt ve skutečnosti začínal jako „kei car“ a posléze se propracoval do vyšších segmentů. V průběhu let se z něj stal jeden z nejznámějších modelů automobilky Mitsubishi a jeho prozatím poslední generace se v Evropě mezi lety 2004 až 2014 prodalo přes 400 tisíc kusů – tehdy se Colt v Evropě i vyráběl, konkrétně v Itálii a Nizozemsku.

Nový Colt nabídne velkorysou výbavu včetně moderních technologií dle nejnovějších „módních“ trendů a kompletní škálu pohonů. Už teď se ví, že vůz se bude vyrábět v tureckém závodu Bursa, který patří společnosti Renault. Nový Colt, podobně jako typ ASX, bude jezdit na podvozkové platformě CMF-B, která vznikla v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Foto: Mitsubishi

Mezi lety 2004 a 2014 se prodalo přes 400 tisíc vozů Mitsubishi Colt, v Česku šlo historicky o třetí nejprodávanější model značky. Nový model bude lákat zákazníky na nejnovější technologie včetně hybridního pohonu

„Příchod nového hatchbacku Colt a již oznámeného nového ASX v roce 2023 zásadním způsobem rozšíří naši produktovou nabídku,“ okomentoval zprávu Frank Krol, generální ředitel Mitsubishi Motors Europe. „Postaví se vedle základního modelu Space Star a plug-in hybridního provedení Eclipse Cross PHEV.“

Pro Mitsubishi by teď mohla být poměrně příhodná doba na návrat slavného Coltu – vzhledem k inflaci a dalším (mimo jiné i politickým) faktorům ovlivňujícím automobilový trh se očekává, že těžiště kupní síly se postupně přesune více k malým a zejména pak dostupným městským vozům s úsporným hybridním pohonem. Nový Colt si tedy své zákazníky jistě najde.

„Mitsubishi Motors se v třídě malých vozů chlubí dlouhou historií a samotné označení Colt je přímo synonymem tohoto segmentu,“ dodává v tiskové zprávě Krol, který neskrývá nadšení z nové éry modelu. „Už teď se těšíme, až začneme psát novou kapitolu v příběhu typu Colt i značky Mitsubishi Motors v Evropě.“

Úplně první Mitsubishi Colt se začalo prodávat už v roce 1962. Kromě domácího japonského trhu a zbytku asijského regionu se vůz v průběhu let „podíval“ také do Austrálie a na Nový Zéland, posléze pak do celé Evropy včetně Velké Británie. V Česku se prodalo přes 2 700 Coltů, jde u nás tedy o historicky třetí nejprodávanější model značky.

Načítám