Článek
Korejský Hyundai nás na podzim loňského roku zaujal roztomilým prckem Casper, prodávaným výhradně domácím zákazníkům pro snazší život v tamních přeplněných městech. I když se nám Evropanům může zdát, že se jedná o malé nepraktické auto doslova k ničemu, šikovní Asiaté umí využít i sebemenší prostor ve svůj prospěch a nově zákazníkům nabízejí Casper v užitkovém provedení.
S užitkovou verzí z miniaturního crossoveru Hyundai Casper zmizela zadní sedadla, jež nově nahrazuje zvětšený zavazadlový prostor pro překvapivě hodně nákladu. Dvoumístné autíčko do stísněných městských uliček s délkou jen 3 595 milimetrů pojme až 940 litrů nákladu, přičemž je vybaveno přepážkou oddělující posádku od zavazadlového prostoru, zatímco kovové tyče chrání okna v zadní části interiéru před rozbitím.
Maličký užitkový Casper bude praktickou volbou zejména pro menší podnikatele, kteří jím zvládnou zásobovat své firmy, restaurace a obchody v centrech asijských měst. V základní verzi jim náklad odveze atmosférický litrový tříválec o 75 koních (56 kW) a 95 newtonmetrech a náročnější zákazníci s těžšími náklady mohou sáhnout po silnějším přeplňovaném litrovém tříválci o 99 koních (73 kW) a 172 newtonmetrech. Oběma motorizacím slouží výhradně čtyřstupňový automat a pohon předních kol.
Užitkový Hyundai Casper Van je nejlevnějším provedením modelu – základní cena v Jižní Koreji startuje na přibližně 244 tisících Kč. Zákazníci za své peníze dostanou malé šikovné auto na pěkných 15palcových kolech se šesti airbagy a vyhřívanými a elektricky sklopnými zrcátky. Hyundai navíc nabízí manuální nastavení sedadla řidiče či zadní parkovací senzory.
Nejmenším crossoverem značky na evropském trhu je Hyundai Bayon, přičemž výrazně menší Casper se k nám bohužel nikdy nedostane. I tak věříme, že by si tento osobní i užitkový prcek našel přízeň nenáročných zákazníků se zájmem o malá auta i drobných podnikatelů. V Česku se však bude prodávat alespoň užitková verze Cargo nové čistě elektrické Dacie Spring.