Článek
Nový Aceman vypadá částečně jako pětidveřový MINI Cooper na steroidech a částečně jako zkrácený Countryman – a to tenhle model v podstatě dokonale vystihuje. S délkou lehce přes čtyři metry je o nějakých čtyřicet čísel kratší než současný Countryman a jen o trochu větší než chystaný pětidveřový Cooper.
Právě z nového Cooperu přebírá také techniku, která bude, jak už to současná doba vyžaduje, pouze elektrická. Konkrétně se bavíme o elektromotoru roztáčejícím přední kola a bateriovém balíku v podlaze – zpočátku budou v nabídce dvě výkonové verze vybavené různě velkými bateriemi (spíše městský Aceman E a výkonnější Aceman SE s delším dojezdem), časem by měla dorazit i sportovní varianta Aceman JCW. Na spalovací motory ale nečekejte, s těmi MINI pro tento model nepočítá.
Aceman E | Aceman SE | |
---|---|---|
Výkon | 135 kW (184 k) | 160 kW (218 k) |
Točivý moment | 290 Nm | 330 Nm |
Akcelerace 0-100 km/h | 7,9 s | 7,1 s |
Maximální rychlost | 160 km/h | 170 km/h |
Kapacita baterie | 42,5 kWh | 54,2 kWh |
Dojezd | 310 km | 406 km |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 75 kW | AC 11 kW, DC 95 kW |
Také interiér mají všechna tři auta prakticky společný – minimalistická architektura, látkou obšitá palubní deska a výplně dveří, povedené detaily jako kliky a výdechy klimatizace v kontrastním provedení, k tomu decentní ambientní osvětlení podtrhující tu správnou prémiovou atmosféru.
V centru vší pozornosti je ale velký talíř OLED dotykového displeje infotainmentu s pokročilými funkcemi mobilní konektivity a online funkcionality doplněné osobním asistentem v podobě psíka Spika, který hned a ochotně splní každé vaše přání – tedy co mu jeho digitální možnosti dovolí, takže aportovat asi nebude.
K tomu si přidejte dost prostoru pro čtyři osoby a 300litrový kufr (rozšiřitelný až na 1 005 litrů sklopením opěradel dělených v poměru 60 : 40) k tomu a máte před sebou všestranný kompaktní crossover, který by se podle očekávání značky měl stát největším lákadlem v její nabídce.
S tím souvisí i agresivní cenová politika, s níž Aceman vstoupí na český trh již letos v červnu – základní Aceman E totiž na českém trh bude stát 845 000 Kč, výkonnější Aceman SE pak pořídíte za 954 200 Kč. Elektrické Volvo EX30 nebo hybridní Lexus LBX tak dostanou velmi silného a ambiciózního konkurenta…