Hlavní obsah

Mini jde trendům navzdory: Nová generace bude menší a k mání bude i spalovací motor

Foto: Mini

Mini už pilně testuje novou generaci Cooperu SE. Tento prototyp současné generace ve verzi SE Cabrio je údajně jediný na světě a z jeho poznatků bude těžit právě nový model. Ten kupodivu nabídne i verzi se spalovacím motorem

Automobilka Mini patří k těm výrobcům, kteří jsou rozhodnutí přejít ke kompletní elektrifikaci, o záchraně spalovacího motoru tu tedy nemůže být příliš řeč. Výrobce už dokonce postavil (doslova) jedinečný prototyp pro sbírání dat a potřebnou expertízu pro vývoj budoucích modelů – příští generace ikonického Mini Cooperu má tak být „převážně“ elektrická.

Článek

Je Mini ještě pořád „mini“? Takovou otázku si už poměrně dlouho pokládá velká část motoristické veřejnosti – odborné i laické. Faktem je, že třídveřové Mini narostlo za posledních 20 let do všech rozměrů – dnešní Mini je o 24 cm delší než „původní“ novodobé Mini.

Foto: Mini

Mini za poslední dvě dekády pořádně narostlo – příští generace má však být kupodivu menší než ta současná

Příští generace se však má nikoliv zvětšit, ale má se nepatrně „scvrknout“. Že by se designéři Mini lidově řečeno chytli za nos? Vzhledem k dnešním trendům neustále se zvětšujících osobních aut jde o téměř revoluční postoj – koneckonců nové Mini přibralo za dvě dekády celých 100 kg na hmotnosti.

Další revolucí má být rovnováha sil ohledně motorizací – u současné generace stále převažují spalovací motory, u té příští už má mít převahu elektrický motor, ovšem ten spalovací bude i nadále k mání. Významným mezníkem pro testování nové generace je právě prototyp elektrického Mini SE Cabrio, který vidíme na fotografiích.

Ten nabízí, stejně jako současný Cooper SE s pevnou střechou, výkon 184 koní a točivý moment 270 Nm od nulových otáček. Sprint z klidu na stovku trvá nepatrně déle než u uzavřené elektrické verze, konkrétně 7,7 sekundy. Dle metodiky WLTP elektrické Mini s pevnou střechou zvládá dojezd 253 kilometrů, u „otevřené“ verze je trochu nižší, a sice 230 kilometrů.

Tento prototyp Mini Cooper SE Cabrio je rozměrově prakticky totožný se srovnatelným Mini Cooperem S Cabrio se spalovacím motorem. Má dokonce stejný objem zavazadelníku 160 litrů a uvnitř je i nadále prostor pro čtyři cestující. Mírný pokles dojezdu má na svědomí zejména přídavná „zátěž“ v podobě skládací střechy. Ta se umí složit za 18 sekund až do rychlosti 30 km/h.

Mezitím už Mini pilně pracuje na zbrusu nové generaci Mini. Ta se má, jak už zaznělo v úvodu, nepatrně zmenšit, rozvor však paradoxně naroste kvůli prostoru pro baterie. Výkon bateriové soustavy má narůst ze současných 184 koní na rovných 200 „kobyl“, k nárůstu má mezigeneračně dojít i v oblasti dojezdu. Zatím není známo, kolik spalovacích motorizací bude nová generace Mini Cooperu nabízet.

Načítám