Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
A bude mít na co navazovat, předchůdci se totiž na českém trhu vedlo skvěle. V letošním roce, tedy od ledna do konce července, je tohle malé SUV dokonce nejprodávanějším dováženým vozem v segmentu B-SUV. Prodalo se ho už 1 846 kusů. Značka MG přitom v tuzemsku působí teprve nějaké dva roky…
Automobilka zatím odhalení nového ZS pojala úsporně, kromě fotografií exteriéru, které ukazují zajímavý designový posun proti předchozí generaci, a informací o výbavě a jedné motorizaci dosud mnoho detailů k dispozici nemáme.
Chybí nám zejména rozměry, údaje o velikosti zavazadlového prostoru a rádi bychom se podívali i do interiéru. Předpokládáme však, že pojetí vnitřku by se mohlo podobat většímu modelu HS, jejž si můžete prohlédnout na fotografii níže. Uvidíme.
Můžeme však nabídnout položky standardní výbavy, které zahrnují LED světlomety vpředu i vzadu, infotainment s 12,3palcovým HD displejem s navigací a online aplikacemi, digitální sedmipalcový přístrojový panel, zadní parkovací senzory s kamerou, automatické přední světlomety, stěrače se snímačem deště a bezklíčové zamykání a odemykání.
MG dále vyzdvihuje balíček MG Pilot obsahující několik bezpečnostních a jízdních asistenčních technologií, například adaptivní tempomat, aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent udržování jízdního pruhu, výstrahu při opuštění jízdního pruhu, upozornění na vozy přijíždějící z boku při couvání, sledování mrtvého úhlu, varování před kolizí vpředu nebo asistent pro jízdu v koloně.
Další důležité informace se týkají motorizace. MG zatím novinku prezentuje s hybridním pohonem, který nese označení Hybrid+. Tvoří ho zážehový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 101 koní a elektromotor s výkonem 134 koní a nejvyšším točivým momentem 250 Nm. Kombinovaný výkon hybridního ústrojí dosahuje 195 koní, díky nimž ZS akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,7 sekundy.
Součástí hybridu je vysokonapěťová baterie s kapacitou 1,83 kWh, jež se dobíjí pomocí 45kW generátoru.
„Jsme si jistí, že pro české zákazníky bude zcela nové ZS stejně zajímavé a dostupné jako jeho úspěšný předchůdce,“ říká Martin Králíček, generální ředitel MG Motor Czech, který láká také na zajímavý poměr cena/výkon.
Za kolik se nová generace MG ZS bude prodávat, ale zatím nevíme. Současné provedení startuje na částce 399 900 Kč, jde ovšem o vůz s klasickým 1,5litrovým spalovacím motorem. Hybrid bude jistě dražší.
Je však pravděpodobné, že později značka do nabídky zařadí právě i levnější „nehybridní“ verzi. A hovoří se také o elektromobilu. Nové MG ZS Hybrid+ bude k dispozici u českých prodejců už v říjnu letošního roku.