Článek
V přehledu nejhodnotnějších značek za rok 2024 se totiž samozřejmě objevuje také několik automobilových „brandů“. Nejvýše v něm najdeme japonskou Toyotu, která tak obhájila pozici nejhodnotnější automobilové značky světa.
Celkově Toyotě v žebříčku patří šesté místo, před ní se nachází jen známé technologické společnosti - první je Apple, následují značky Microsoft, Amazon, Google a Samsung.
Oceňování značek v rámci žebříčku Interbrand je založeno na posouzení tří složek. Základem je analýza finanční výkonnosti výrobku, hodnocení role, jakou značka hraje v nákupním rozhodování, a určení konkurenční síly značky.
Hodnota značky Toyota se letos zvýšila o 13 procent na celkové ocenění 72,8 miliardy dolarů, tedy v přepočtu asi 1,7 bilionu korun. Co do tempa růstu proto jde o jedenáctou nejrychleji rostoucí značku na světě. Růst zaznamenala již pátý rok v řadě, přičemž od roku 2013 se hodnota značky Toyota zdvojnásobila.
Japonská automobilka v loňském finančním roce končícím v březnu zvýšila celosvětový prodej o 7,3 procenta na 10,31 milionu vozů. Výroba dosáhla 9,97 milionu kusů, což je meziročně o 9,2 procenta více.
Když se podíváme na značky dalších výrobců automobilů v žebříčku, najdeme kousek za Toyotou na celkovém 8. místě Mercedes-Benz, BMW na 10. příčce, Tesla je 12., Honda 26., na 30. místě narazíme na Hyundai, na 43. se nachází Porsche, na 45. Audi, Volkswagen je 49.
Mezi stovku v přehledu Best Global Brands 2024 se ještě vešly značky Ford (56.), Nissan (59.), Ferrari (62.), Kia (86.) a Range Rover (96.).