Článek
Rozhodně se za to nemusíte stydět. Osobní Mercedes-Benz třídy T a užitkový Citan sdílí stejný technický základ, jde o překabátovanou malou dodávku Renault Kangoo. Zatímco pohodlnější a vybavenější „téčko“ cílilo na soukromé zákazníky, kteří chtějí praktické MPV, Citan byl poctivý firemní dříč.
Mainstreamovou techniku se však Mercedes nebál nabízet za prémiové cenovky. Zákazníci tak měli na výběr mnoho dostupnějších alternativ. I to může být důvod, proč nakonec oba modely končí. Podle magazínu Automotive News se teď Mercedes hodlá zaměřit na větší a ziskovější užitkáče.

Loučí se osobní třída T…
Dvojička modelů se vyráběla po boku Renaultu Kangoo a Nissanu Townstar v továrně Maubeuge na severu Francie. Spalovací varianty by se měly rozloučit ještě letos, ta elektrická (Mercedes ji nazýval EQT) pak v průběhu roku 2026.
Novodobé užitkové vozy Mercedesu budou posazeny na vlastních platformách VAN.CA a VAN.EA – první počítá se spalováky, v útrobách druhé bzučí elektromotory. Mercedes avizuje, že navzdory rozdílnému pohonu budou dodávky sdílet přes 70 procent komponentů, aby se zefektivnila výroba a snížily náklady.

... a také užitkový Citan.
Třída T a Citan nejsou jediným výsledkem spolupráce s aliancí Renault. Poslední Twingo posloužilo před lety coby základ pro Smart ForFour. Nissan zase s Mercedesem spolupracoval na pick-upu třídy X (základy sdílel s Navarou), projekt prémiového pracanta však skončil neslavně po pouhých třech letech.
Ale nebojte, v řadách Mercedesu se neplánuje jen škrtat. Už dříve automobilka avizovala příjezd menšího terénního „géčka“ (pojmenovaného třída g), nové CLA dostane i praktičtější provedení Shooting Brake, dorazí také plně elektrická třída C. Vlastní elektroauta připravuje rovněž sportovní divize AMG, u které se ale kromě toho stále častěji skloňuje i návrat poctivých osmiválců. Určitě se máme na co těšit!