Hlavní obsah

Mercedes vážně postaví malé „géčko“! A legendárnímu off-roadu snad nemohl vymyslet lepší jméno

Foto: Mercedes-Benz

Stříbrné šípy chystají v příštích dvou letech plejádu novinek. Obzvlášť velká pozornost je věnována menšímu sourozenci kultovní třídy G.

Článek

Šestatřicet elektrických i spalovacích novinek. Takový je plán značky Mercedes-Benz do roku 2027, který počítá s omlazenou vlajkovou třídou S, faceliftem GLE a GLS, ale třeba i zbrusu novou generací GLC. A mimo to ještě jedním autem, kterému se dostává zasloužené pozornosti - menším „géčkem“!

Třída G, která si letos vysloužila titul Auto roku v ČR, patří mezi ikony automobilismu. A Mercedes nyní oficiálně potvrdil, že chystá menšího sourozence. Je téměř jisté, že dorazí elektrická verze, spalovací varianty zatím zůstávají ve hvězdách. Ale vzhledem k aktuálnímu vývoji na trhu bychom se nedivili, kdyby si pod kapotu našel cestu i tradiční spalovák.

Mercedes zatím neprozradil žádné technické podrobnosti. Nevíme ani, zda bude menší „géčko“ vybaveno podvozkem s žebřinovým rámem, nebo půjde cestou konvenčnějšího řešení.

Foto: Mercedes-Benz

Malá off-roadová novinka se zatím představila takto.

Minimálně podle prvních upoutávek se však zdá, že i menší sourozenec se v terénu neztratí. Silueta publikovaná Mercedesem odhaluje pořádnou světlou výšku, tvary karoserie zase mají vzdávat hold původní třídě G z roku 1979. No, fandové značky se rozhodně mají na co těšit!

A jak že se novinka bude jmenovat? Tady byli marketéři Mercedesu velmi důvtipní. Malý off-road ponese označení… Třída g! Ano, s malým písmenem g. Protože je to menší třída G. Chápeme se, ne?

Foto: Jakub Misík

Nejvýraznější novinkou nedávné modernizace třídy G je možnost elektrického pohonu.

Armáda chystaných novinek dále počítá s faceliftem vlajkové třídy S, který by měl přinést kosmetické a technologické inovace, ale pořád si zachovat poctivé spalovací motory včetně elektrifikovaného osmiválce AMG a vrcholné V12. Vyhlíží se také čistě elektrická třída E, ta se stane nástupcem EQE a designově bude prakticky shodná se spalovací verzí. To je ostatně cesta, kterou se v Mercedesu chtějí do budoucna vydat se všemi modely. Samostatná řada elektromobilů by tedy v příštích letech měla skončit.

Načítám