Článek
Sindelfingen je poměrně velké okresní město ve spolkové zemi Bádensko-Würtembersko. Leží zhruba 15 km jihozápadně od Stuttgartu, kde se nachází i sídlo automobilky Mercedes-Benz. Samotný Sindelfingen je však pro značku neméně významný – už od roku 1919 se tu totiž vyrábí jedny z nejvytříbenějších automobilů na světě.
Za tuto více než stoletou historii z linky sjely doslova miliony vozů s trojcípou hvězdou na kapotě, konkrétně 22 milionů. A další stále přibývají. Oním jubilejním vozem s pořadovým číslem 22 000 000 byl elektrický model EQS 580 4Matic.
„Musím pogratulovat svým kolegům ze Sindelfingenu k působivému milníku 22 milionů vyrobených kusů,“ nechal se slyšet Jorg Burzer, vedoucí pracovník odpovědný za řízení výroby a dodavatelského řetězce u automobilky Mercedes-Benz.
Dnes je linka v Sindelfingenu zasvěcena výrobě jedněch z nejexkluzivnějších modelů značky – vyrábí se tu třída S s čistě spalovacím i hybridním pohonem, Mercedes-Maybach třídy S, typ GLC, třída E, třída S v bezpečnostní verzi Guard nebo Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé.
Počátky samotné továrny ve skutečnosti sahají až do roku 1915, kdy se tu během první světové války začala vyrábět letadla – v roce 1919, tedy rok po válce, se k nim přidala také výroba automobilů. Prvním z nich byl cestovní vůz Mercedes-Knight typ 16/45 s 4,0l čtyřválcem o výkonu 45 koňských sil.
Fotogalerie: Mercedes-Benz EQS
Už ve dvacátých a třicátých letech minulého století se tu však rozjela velkovýroba, než došlo opět k útlumu výroby osobních automobilů v letech 1939–1945. Po druhé světové válce se však průmysl úchvatně zotavil a Sindelfingen díky zefektivnění výroby už v roce 1966 vyráběl ročně dvojnásobek aut v porovnání s koncem 40. a začátkem 50. let (sama automobilka trvání tohoto obtížného období datuje do let 1946–1952).
Mety rovných 20 000 000 vyrobených vozů továrna dosáhla v roce 2015, tehdy oním jubilejním vozem byl Mercedes S500 Plug-in Hybrid. V roce 2020 se tu začala vyrábět současná generace třídy S, k ní se posléze přidala i elektrická verze, typ EQS.
„Závod má dlouholetou tradici, v neposlední řadě však myslíme i na budoucnost – od roku 2025 tu budou vznikat modely využívající elektrickou platformu AMG EA,“ dodává Burzer