Článek
Největší vizuální změnou bude patrně nový design přídě s novými otvory pro sání a novým tvarem masky chladiče jak v případě typu GLA, tak GLB. Další úpravou přídě budiž nová kapota s dvojitým vyboulením, které jsme v minulosti vídali pouze na sportovních modelech AMG.
Nesmíme však zapomenout ani na novou optiku LED světlometů pro přední i zadní svítilny, v nabídce konfigurátoru na nás vykoukl i nový odstín modré barvy Spectral, přibyly čtyři nové designy litých kol o průměru v rozmezí 17 až 20 palců. Z nabídky nově zmizela halogenová světla – všechny verze mají v základu svítilny z LED diod.
V základu najdeme v interiéru Mercedesu GLA a GLB 7palcový přístrojový displej, centrální displej infotainmentu má úhlopříčku 10,25 palce. Vyšší stupně výbav potom mají dva 10,25palcové displeje. Z hlediska softwaru nechybí nejnovější verze palubního rozhraní MBUX s konektivitou pro Android Auto i Apple CarPlay.
Kůží potažený volant je za příplatek vyhřívaný, sedadla jsou potažena kombinací kůže a mikrovlákna Dinamica v různých barvách – černá, béžová, tmavě hnědá, šedá - a v případě výbavy AMG Line jde o kombinaci černé s kontrastním červeným prošíváním. Zůstalo oblíbené ambientní osvětlení, audiosystém Burmester je doplněn o prostorový zvuk Dolby Atmos.
Z hlediska bezpečnostních technologií se můžeme těšit na parkovací asistent s 360° kamerou, která na centrální displej promítá pohled z ptačí perspektivy, standardně se pak dodává běžná parkovací kamera s výhledem vzad. Modely GLA a GLB se poprvé dočkaly také asistentu couvání s přívěsem.
Z hlediska motorů nedošlo k zásadním změnám. Benzinové motorizace i nadále zastupují různé výkonnostní varianty čtyřválců o objemu 1,3, respektive 2,0 litru, nově jsou však doplněny o mild-hybridní asistenci pro vyšší efektivitu.
Základní motor se dodává s pohonem přední nápravy, dvoulitr má v základu pohon všech kol 4Matic, a to včetně vrcholné verze AMG. Z hlediska tabulkové spotřeby jasně vítězí plug-in hybridní motorizace 250e, která umožňuje dojezd až 62 km čistě na elektřinu.
Všechny dieselové motorizace zastupuje 2,0l čtyřválec o různých výkonnostních parametrech, přičemž pohon všech kol je spárován s dvěma nejvyššími motorizacemi. Všechny motorizace, jak benzinové, tak naftové, spolupracují s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Manuální převodovka je od roku 2023 z nabídky vyřazena.
Ceny pro modernizované GLA a GLB prozatím české zastoupení neuvádí, vzhledem k úpravám a elektrifikaci se počítá se zdražením v řádu desítek tisíc korun.