Hlavní obsah

Mercedes-AMG SL je po zásahu úpravců z firmy Manhart postrach supersportů

Foto: Manhart Performance

Zbrusu nový Mercedes-AMG SL se ani nestačil pořádně rozkoukat a už se na něm „vyřádil“ první úpravce – v tomto případě německá společnost Manhart Performance. Úpravy zahrnují pochopitelně zvýšený výkon, mimo to však došlo na nějaké ty kosmetické změny a překvapivě také na úpravu podvozku.

Článek

Nový Mercedes třídy SL jde ve šlépějích svého slavného předka, a tak je pochopitelné, že si s vývojem dali ve Stuttgartu záležet. Nová generace se pyšní několika prvenstvími jako například pohonem všech kol a už „základní“ motorizací s označením 55, která nabízí výkon velmi dostačujících 476 koní. Komu by to nestačilo, je k dispozici (prozatím) nejsilnější varianta 63 o výkonu 585 koní.

Foto: Mahart Performance

Lidé od tuningové firmy Manhart Performance se postarali o to, aby se jejich výtvor dal bezpečně odlišit od sériového SL. Bez pozornosti však nezůstalo ani pohonné ústrojí

Vždycky se však najde někdo, kdo chce od svého vozu trochu víc, a právě tito nenasytní klienti se nejčastěji obracejí na tuningové firmy, jako je německý Manhart. Úpravce se sídlem ve Wuppertalu začal zakázkovým černým lakem s typicky zlatými kontrastními prvky prakticky po celé ploše karoserie.

Dále došlo upravený přední nárazník, výraznější boční prahy a vzadu se usídlil o něco výraznější zadní difuzor. Navrch k tomu přibyla zakázková kovaná kola vlastní výroby a jejich barevné provedení je asi všem jasné – lesklé černé paprsky, které obepínají a zároveň zvýrazňují límce se zlatým lakem. Díky sníženému sportovnímu podvozku kola vyplňují podběhy do posledního centimetru.

Vzhled je však pochopitelně jen jedna stránka věci. To patrně nejdůležitější, proč zákazníci kontaktují firmu Manhart, je vyšší výkon. Celým názvem „Manhart SL 800 R“ tak nyní dává výkon (překvapivě) 800 koní a rovných 1 000 Nm točivého momentu. Není tajemstvím, že jednotka M178 z dílen AMG v sobě skrývala nějaké ty koníky navíc, ale tohle už jsou hodnoty, za které by se nestydělo ledajaké superauto.

Sériový Mercedes-AMG SL si můžete prohlédnout v galerii:

Podle úpravce nebylo třeba nijak extrémních úprav – k výslednému výkonu stačilo „jen“ přidat nová turbodmychadla, těm teď navíc sekundují nové, výkonnější mezichladiče a na samém počátku spalovacího procesu se objevilo sportovní sací potrubí kompletně z karbonu. Ve výsledku stačilo udělat „pár“ kouzel s řídicí jednotkou a voilà – postrach supersportů byl na světě.

K naší smůle úpravce ze Severního Porýní-Vestfálska nezmiňuje všechny informace ohledně rychlosti a výkonu, připomeňme si však, že ani sériový Mercedes SL není žádný lenoch – už základní verze 55 se pyšní zrychlením na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlostí 295 km/h, respektive 3,6 sekundy a 315 km/h u vyšší verze 63. V tomto případě bychom se nebáli odhadovat vzhledem k pohonu všech kol zrychlení na stovku okolo 3 sekund a maximálku i přes 320 km/h.

Úpravce však rovněž dodává, že potenciální zákazníci nemusí považovat vzorový vůz za bernou minci – v Manhartu vám mile rádi přistoupí na všemožnou míru individualizace, ať už jde o interiér nebo exteriér. Úpravce bohužel na svých stránkách nezmiňuje cenu úpravy, už teď však přijímá objednávky.

Načítám