Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Mercedes-AMG PureSpeed představuje první model z řady Mythos, která bude zahrnovat v malých sériích vyráběné automobily určené zejména pro sběratele a bohaté fanoušky trojcípé hvězdy.
Přestože PureSpeed vychází ze čtyřmístného kabrioletu SL, nabízí jen dvě místa k sezení. To ale není největší tahák vozu. Nejvýraznější novinkou je inspirace monoposty formule 1 v oblasti pocitu za volantem a bezpečnosti posádky. PureSpeed totiž dostal prvek známý jako halo (česky svatozář), což je ochranná struktura nad kokpitem F1.
Proto si ostatně Mercedes-AMG vybral ke slavnostní premiéře Monako, kde se o tomto víkendu jel další závod legendární Velké ceny.
Přítomnost prvku halo přirozeně znamená absenci nejen střechy, ale i klasického čelního skla. Místo něj před kabinou najdeme jen decentní štítek. A zajímavé také je, že PureSpeed moderní prvek halo kombinuje s ochrannými oblouky za sedadly, jejichž provedení je údajně inspirováno slavným Mercedesem-Benz 300 SLR z roku 1955. Stirling Moss a Denis Jenkinson v něm tehdy slavně ovládli závod Mille Miglia - klání, které se jelo na veřejných sinicích, zvládli s průměrnou rychlostí 157 km/h.
Nejde ovšem o jediný odkaz na úspěšnou závodní minulost značky. Červený odstín Le Mans připomíná vítězství Mercedesu v závodě Targa Florio roku 1924. K tomuto triumfu se mimochodem váže kouzelná historka.
Červenou barvu tehdy používala italská vozidla, zatímco německé stroje byly tradičně bílé. V Mercedesu se však obávali, že vášniví sicilští fanoušci budou cizím automobilům během závodu dělat problémy a snažit se je všemožně zpomalovat. Proto přišli s fintou a Mercedes-Benz Tipo Indy 2.0 přebarvili na červeno. Byl z toho triumf, do cíle jako první dorazil Mercedes s číslem 10. To ostatně nalezneme i na konceptu PureSpeed.
Při návrhu vozu konstruktéři údajně využili také zkušenosti získané při vývoji hypersportu Mercedes-AMG One, zejména v oblastech designu, aerodynamiky a použitých materiálů.
O pohonném ústrojí automobilka nic neprozradila, vzhledem k exkluzivitě však pod přední kapotou jistě bude pracovat přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. V sériovém Mercedesu-AMG SL 63 4Matic+ dává 430 kW a 800 Nm.
Výrobce sice nabízí ještě plug-in hybrid, jehož systémový výkon dosahuje až 600 kW, ale na PureSpeedu nevidíme dvířka od nabíjecího konektoru.
V AMG plánují vyrobit pouhých 250 exemplářů modelu PureSpeed, jejich produkce by se měla rozběhnout v průběhu příštího roku. Cenu automobilka nesdělila.