Článek
Novinka se zatím představuje na hrstce fotek v podobě konceptu. Ten si veřejnost bude moci prvně prohlédnout na dubnovém autosalonu v čínské Šanghaji.
Toto místo si Mazda nevybrala náhodou. Podobně jako model 6e je totiž nové SUV stavěno ve spolupráci s tamní automobilkou Changan. Auto sice cílí primárně na čínské zákazníky, ale prodávat se bude také u nás. Svou velikostí by novinka měla konkurovat třeba Škodě Enyaq, ale především hojně prodávané Tesle Model Y.
Ač vůz stojí na čínských základech, vnější vzhled odpovídá současným trendům Mazdy. Poznávacím znamením je především tradiční maska s logem a podsvícenou linkou, úzké světlomety a uhlazené boky. Vzadu se karoserie svažuje ve stylu SUV-kupé, zajímavé jsou rovněž průduchy v posledním páru sloupků.

Takto vypadá pracoviště řidiče v modelu 6e. U odvozeného SUV to nejspíš bude velmi podobné.
Kabinu si zatím prohlédnout nemůžeme, ale očekáváme, že půjde po cestičce vyšlapané šestkou. To znamená minimum fyzických tlačítek a obrovskou středovou obrazovku ve stylu tesly.
Tajemstvím zůstává i technika. Připomeňme, že Mazda 6e se u nás nabízí ve dvou verzích. První má výkon 258 koní a 68,8kWh baterii, druhá 244 koníků a 80 kWh. První ujede na jedno nabití 479 km, druhá 552 km. Jenže první můžete nabíjet výkonem 200 kW, druhou jen 95 kW, což je u provedení Long Range – orientovaného na dlouhé cestování – přinejmenším zvláštní.
Při přímém srovnání s konkurencí můžeme říct, že Mazdu 6e lze vlastně koupit za dobré peníze. Startuje na 1 069 900 Kč, Long Range stojí 1 104 900 Kč. Jde přitom o skvěle vybavený základ na 19″ kolech z lehkých slitin, s elektricky ovládaným spoilerem, vyhřívanými a ventilovanými sedadly vpředu (a vyhřívanými vzadu) či prémiovým audiem Sony.
Zcela nové SUV, které by na naše cesty mělo dorazit v průběhu roku 2026, bude jistě o něco dražší, ale pokud se vyloženě neutrhne ze řetězu, mohlo by jít rovněž o jedno z nejdostupnějších elektroaut v daném segmentu. Nechme se překvapit!