Hlavní obsah

Nová Mazda 6 pro manažery má české ceny! Ve srovnání s hlavním konkurentem ušetříte přes čtvrt milionu

Foto: Mazda

Budoucnost japonské šestky byla dlouho nejistá, nakonec ale pokračuje, byť ve zcela jiné formě. Mazda 6 přijíždí jako manažerský elektromobil ve dvou specifikacích a s cenami výrazně pod konkurencí.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

S trochou nadsázky můžeme říct, že se bavíme o jakési „japonské tesle“. Nová Mazda 6 vyrazila směrem, na který u značky nejsme zvyklí. Vnější vzhled sice kopíruje současné designové trendy automobilky, ale kabina s obrovskou obrazovkou uprostřed a minimem fyzických tlačítek, to tu v podání Mazdy ještě nebylo.

Má to svůj důvod. Mazda nevyvíjela nákladný elektromobil od nuly, ale postavila jej na základech spřízněné čínské značky Changan Automobile, od níž přebrala pojetí kabiny i dostupné technologie.

To znamená dvě varianty - základní s výkonem 258 koní, 68,8kWh baterií (LFP) a dojezdem 479 kilometrů. Provedení Long Range má 244 koní, 80 kWh (NCM) a dojezd 552 kilometrů. Zase ale výrazně pomalejší nabíjení (200 vs. 95 kW). Zatímco se standardní variantou budete z 10 na 80 % nabíjet dvaadvacet minut, u prodlouženého dojezdu to potrvá tři čtvrtě hodiny.

Mazda 6e má na délku přes 4,9 metru a rozvor 2 895 mm. Zavazadlový prostor pojme 466 litrů. Mrkněte na naše první videodojmy.Video: Garáž.cz

Mazda nám v rámci mezinárodní premiéry slíbila, že ceník novinky bude startovat v hladinách Tesly Modelu 3. To nám přišlo dost ambiciózní, trojka nejenže je výrazně menší, ale dlouhodobě patří k nejlevnějším elektromobilům dané kategorie. Však dnes stojí 1 005 490 Kč.

Nová šestka je sice dražší, ale zase ne o tolik. Základ ve výbavě Takumi startuje na částce 1 069 900 Kč, za Long Range dáte 1 104 900 Kč. Jde přitom o plnohodnotně vybavené auto, nechybí 19″ kola z lehkých slitin, plně diodová světelná technika, elektricky ovládaný zadní spoiler, sedadla potažená umělou kůží, elektricky ovládané sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu (vpředu i ventilovaná), prémiové audio Sony, head-up displej či 14,6″ obrazovka multimédií uprostřed.

Pro náročnější je připravena ještě varianta Takumi Plus za 1 118 900 Kč, respektive 1 153 900 Kč. S ní navíc dostanete sedadla potažená hnědou kůží Nappa a semišem, kožený volant, dřevěnou dekoraci na přístrojové desce a obložení dveří, strop z černé tkaniny, výklopný box ve středové konzole nebo elektricky ovládanou clonu střešního okna.

Spíše než tesla je nejbližším skutečným soupeřem Mazdy 6e německý Volkswagen ID.7, který je sice ještě o chlup delší a silnější, zase ale jeho ceník startuje na 1 349 900 Kč! Ve srovnání se šestkou tedy můžete ušetřit až 280 000 Kč. Navíc už se u Japonců za žádnou výbavu nepřiplácí, vyberete si pouze barvu (19 500 až 27 500 Kč). Součástí nabídky je i záruka na 6 let nebo 150 000 kilometrů a dvanáct let na neprorezavění karoserie.

ModelMazda 6eMazda 6e Long Range
Výkon190 kW / 258 k180 kW / 244 k
Točivý moment320 Nm320 Nm
Kapacita baterie68,8 kWh80 kWh
Dojezd479 km552 km
Max. nabíjecí výkon20095
Nabití z 10 na 80 %22 min45 min
AC nabíjení11 kW11 kW
Zrychlení 0-100 km/h7,6 s7,8 s
Max. rychlost175 km/h175 km/h
Cena od1 069 900 Kč1 104 900 Kč
Načítám