Článek
Rozsáhlou modernizaci už Mercedes provedl prakticky u všech modelů, a tak zbývalo jen vlajkové SUV. Modernizovanou třídu GLS poznáme podle nové přední masky se čtyřmi horizontálními lamelami, po vzoru ostatních modelů tu vidíme i agresivněji tvarované nasávací otvory v předním nárazníku s výraznějším lemováním.
V zadní části vozu jsou změny velmi mírné – došlo jen na novou optiku zadních svítilen a mírně pozměněné kontury zadního nárazníku. Novinkou v nabídce je však skvělý design příplatkových 20palcových litých kol v exkluzivní barvě Himalayas Grey.
Standardně 7místný interiér třídy GLS se pyšní dvěma displeji o úhlopříčce 10,25 palce sjednocenými do jednoho širokého panelu, jak jsme zvyklí u většiny stuttgartského vozového parku. Decentní ambientní osvětlení zůstává, stejně tak i kvalitní audiosystém Burmester doplněný o prostorový zvuk Dolby Atmos. Synchronizace s Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí.
Inovace přišly i v oblasti palubních systémů, nejnovější generace infotainmentu MBUX nově umožňuje zvolit jeden ze tří přednastavených režimů grafiky – klasický, sportovní a diskrétní pro minimální rozptýlení řidiče. V nabídce přibyly dvě nové varianty čalounění interiéru, dekor palubní desky je standardně z lipového dřeva, volitelně je tu pak černé lesklé pianové obložení, které bylo doposud výsadou modelů Maybach.
Jízdní režim Offroad zlepšuje adhezi na sněhu, blátě a jiném nezpevněném povrchu. Volitelně jej lze doplnit o rozšíření Offroad Engineering, který přihodí ochranný plech pod motor a přidá 30 mm světlé výšky pro lepší průchodnost náročným terénem, systémy vozu pak měří podélné i příčné náklony, zobrazují úhel natočení předních kol nebo kompas.
V terénu určitě využijete také funkci transparentní kapota, která umožňuje na hlavní displej promítat obraz z čelní kamery a obou vnějších zpětných zrcátek pro přehled o dění těsně před vozem. Pro takhle velké auto se bude zaručeně hodit sada pro parkování, která spolupracuje se systémem Parktronic a 360° kamerou umožňující simulovaný pohled na vůz z ptačí perspektivy.
Nabídka motorizací zůstává v původní sestavě, jak jsme byli doposud zvyklí. K mírným změnám došlo u zážehových motorů, které jsou od nynějška bez výjimky doplněny o mild-hybridní ústrojí. Automobilka uvádí výkony hybridních motorizací odděleně, neboť maximální výkon spalovacího a elektrického motoru se neprotínají ideálně.
Motorizace | Palivo | Koncepce | Celkový výkon |
---|---|---|---|
GLS 450 4Matic | benzin | 3,0l R6 | 367 + 22 koní |
GLS 350 d 4Matic | nafta | 3,0l R6 | 286 koní |
GLS 400 d 4Matic | nafta | 3,0l R6 | 330 koní |
GLS 580 4Matic | benzin | 4,0l V8 | 489 + 22 koní |
AMG GLS 63 4Matic+ | benzin | 4,0l V8 | 612 + 22 koní |
Maybach GLS 600 4Matic | benzin | 4,0l V8 | 557 + 22 koní |
Kompaktní hybridní pomocník poskytuje užitečnou výkonovou injekci v podobě 22 koní a 200 Nm. Elektromotor pomáhá spalovacímu motoru zejména při vysoké zátěži, tedy typicky při rozjezdu nebo prudkém zrychlení.
Když říkáme bez výjimky, myslíme tím bez výjimky – mild-hybridní pomocník se nachází nejen pod kapotou standardní třídy GLS, ale i u sportovní verze AMG GLS 63 a opulentní verze Maybach GLS 600.
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic poznáme podle agresivněji tvarovaných nárazníků a brunátnějšího zvukového projevu 4,0l V8 twin-turbo s AMG Performance výfukovým systémem.
Verze Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic se zase může pochlubit dvoubarevným lakováním karoserie, maskou chladiče bez charakteristické trojcípé hvězdy, 23palcovými leštěnými koly nebo interiérem s perforovaným čalouněním a diamantovým prošíváním. Verze Maybach navíc jako jediná nemá 7místné uspořádání.