Hlavní obsah

Maska širší než BMW, ale bezpečnost mizerná. MG5 jde přesto na dračku a teď se dočkalo faceliftu

Foto: MG

Britsko-čínské MG odhalilo modernizovanou verzi sedanu MG5, který se po pěti letech na trhu dočkal přepracování designu včetně obrovské masky chladiče (kam se hrabe BMW!) tvořící široký úsměv přídě. Pro automobilku jde o veledůležitý model, protože momentálně tvoří polovinu jejích domácích prodejů, a to navzdory mizerné bezpečnosti.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Sedan MG5 určený pro Čínu se dočkal osvěžující modernizace, zejména v podobě kosmetických změn reprezentovaných například vylepšenou přední maskou chladiče tvořící široký úsměv vozu.

Kromě toho vpředu najdete přepracované hlavní světlomety a upravené sací otvory v nárazníku, zatímco vzadu mají své místo protažená koncová světla, falešné průduchy nebo difuzor v barvě karoserie.

V rámci modernizace MG5 narostlo do délky o 40 mm na 4 715 mm, jde ovšem pouze o designovou záležitost, zbytek rozměrů včetně 2 680mm rozvoru zůstal zachován.

Foto: MG

MG5 se dočkalo designového přepracování a narostlo do délky.

Interiér se představil v konvenčnějším uspořádání, upustil od asymetrického designu, přešel na nový typ digitálního přístrojového štítu a displeje infosystému, ovšem přišel o fyzická tlačítka na středové konzole s chromovanými výdechy ventilace.

Pod kapotou žádné změny nenastaly, proto se i nadále dočkáme benzinového atmosférického čtyřválce 1,5 litru o výkonu 129 koní, který spolupracuje buď s pětirychlostním manuálem, nebo s automatickou převodovkou CVT.

Foto: MG

Interiér platí za konvenční, symetrický a modernější.

Vrcholná varianta nabídne přeplňovanou zážehovou patnáctistovku produkující výkon 181 koní a točivý moment 285 Nm, který putuje skrze sedmirychlostní dvouspojkový automat na přední nápravu.

Navzdory extrémně mizerným výsledkům nárazových testů, v nichž sedan nezískal ani jednu hvězdičku, tvořilo MG5 podle čínských médií přibližně polovinu domácích prodejů značky za první pololetí letošního roku. Přímou konkurenci typu Changan Eado nebo Geely Emgrand tak model MG nechal daleko za sebou. Výrobce doposud neoznámil, zda v rámci modernizace udělal něco i pro bezpečnost posádky.

Faceliftovaný sedan MG5 se dočká veřejné premiéry už 30. srpna 2024 na autosalonu v Čcheng-tu. Poté vyrazí dobývat další trhy včetně australského, mexického, thajského, filipínského a nevynechá ani Střední východ.

S evropským plně elektrickým kombi MG5 EV, které u nás mimochodem pomalu končí, ovšem toto MG5 nemá nic společného, protože „Evropan“ s batohem na zádech vychází z Roewe Ei5, zatímco omlazený sedan MG5 má svoji vlastní modelovou linii.

Načítám