Hlavní obsah

Maserati poprvé láká na supersport MC20 bez střechy

Foto: Maserati

Zbrusu nový supersport Maserati MC20 s motorem těsně za sedadly sklízí první úspěchy a italská automobilka pracuje na naplnění svých slibů – poprvé ukazuje připravovanou verzi se skládací střechou, která se dostane na trh s luxusními hračkami během příštího roku, avšak díky důmyslnému maskování toho moc neuvidíte.

Článek

Italská automobilka s trojzubcem se zapsala do dějin automobilového průmyslu jako jeden z nejslavnějších výrobců sportovních a luxusních aut, ale v posledních letech jí docházel dech. Luxusní cestovní kupé GranTurismo je minulostí, ještě nedávno jsme si v portfoliu značky mohli vybrat jen zastarávající sedan Ghibli, stejně stárnoucí limuzínu Quattroporte nebo dnes už pětileté SUV Levante, ale pro čistokrevný sporťák jsme museli ke konkurenci.

Situace se změnila teprve začátkem podzimu loňského roku, když Maserati definitivně dokončilo vývoj a představilo nové supersportovní kupé MC20 s motorem uprostřed, duchovního nástupce již ikonického exkluzivního supersportu Maserati MC12 na základech neméně legendárního Ferrari Enzo. Zástupci Maserati při slavnostním debutu nového MC20 slíbili, že později bude následovat i otevřená, závodní a čistě elektrická verze.

Foto: Maserati

Už chápete styl maskování otevřeného Maserati MC20? Máte si v něm užívat nebe nad hlavou

Supersport MC20 je pro automobilku jako svěží vítr, díky němuž se vrací zpátky do boje s nejsilnější konkurencí. Nyní navíc všem konečně ukazuje, že své sliby skutečně naplní – Maserati ukázalo světu první oficiální snímky připravované otevřené verze jménem MC20 Convertible. A neodpustilo si jeden vtípek – sen všech řidičů kabrioletů a roadsterů, kteří milují nebe nad hlavou, skrývá speciální maskovací kamufláž zobrazující mraky.

Maserati záměrně zveřejnilo pouze snímky vozu s nasazenou střechou a zřejmě schválně jen z úhlů, z nichž se špatně hledají odlišnosti vůči již uvedenému kupé. K detailnějšímu prohlédnutí řešení skládací střechy nám chybí pohledy zezadu a z profilu, ale podle spár na karoserii za bočními okny můžeme odhadovat, že z otevřené verze zmizí typická vitrína motoru se skleněným krytem, která uvolní místo prostoru pro složenou střechu.

Foto: Maserati

Testovací řidiči se s připravovaným Maserati MC20 Spider prohání i v ulicích italské Modeny

Motor je technickým klenotem italských inženýrů – třílitrový vidlicový šestiválec Nettuno se dvěma turbodmychadly má mazání se suchou klikovou skříní, dvě zapalovací svíčky na válec, systém dvojího spalování Maserati Twin Combustion s pasivní předkomorou, vycházející z technologie Formule 1, a hmotnost 220 kilogramů. Díky tomu všemu umí vyvinout 630 koní (463 kW) a 720 newtonmetrů, přičemž Maserati MC20 s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a jezdí maximální rychlostí 325 km/h.

Maserati MC20 se širým nebem nad hlavou však zřejmě bude o trochu pomalejší než kupé – mechanismus skládací střechy a zpevňující výztuhy karoserie bohužel přidají hmotnost navíc. Produkční Maserati MC20 Convertible by se podle produktového plánu společnosti mělo objevit v prodeji v následujícím roce, přičemž se podle všeho bude vyrábět s pozměněným jménem jako Maserati MC20 Spider.

Související témata:
Načítám