Hlavní obsah

Maserati MC20 shodilo střechu: Otevřená verze Cielo nabídne přes 320 km/h s větrem ve vlasech

Foto: Maserati

Maserati MC20, vůz od italské značky s Neptunovým trojzubcem ve znaku, je supersport, na který jsme dlouhá léta čekali. Poslední takový vůz vlastně spatřil světlo světa, když na trh vstoupil typ MC12 v roce 2005. Od té doby se ale v automobilovém průmyslu mnohé změnilo…

Článek

Supersport MC20 je nástupcem epické MC12, která vycházela z velkolepého Ferrari Enzo. Pamětníci si však možná pamatují, že díky závodní aerodynamice byla MC12 na okruhu dokonce rychlejší než samotné Enzo, a to i přes výkonový deficit 30 koní. Maserati tedy umí udělat velkolepý sporťák a s typem MC20 nám chtějí dokázat, že to ještě nezapomněli.

Cielo neboli Nebe

Foto: Maserati

Navzdory skládací střeše si MC20 Cielo zachovává dveře otevírané směrem vzhůru. Kryt 620koňového motoru 3,0l V6 twin-turbo s průduchy ve tvaru trojzubce musel ustoupit uzavřenému s lakovaným, matně šedým trojzubcem

Šestilitrový atmosférický dvanáctiválec je v dnešní době skoro sprosté slovo, takže novou MC20 pohání přeplňovaný V6, který i přesto, že má poloviční počet válců i objem, ztrácí na mocnou V12 pouze deset koní. Točivý moment je naopak díky turbodmychadlům výrazně vyšší s hodnotou 730 Nm, nové auto má navíc moderní dvouspojkovou osmistupňovou převodovku. Maximální rychlost bude 320 kilometrů v hodině.

Zajímavé je, že MC20, které posádce umožní nebe nad hlavou, není jen MC20 kupé bez střechy – liší se celá konstrukce, ale dokonce i vrstvení karbonových panelů je trochu jiné, stejně tomu bude i u chystaného plně elektrického modelu, takže každá verze bude mít vlastní „kostru“.

Konstrukce MC20 kupé byla zaměřena především na nízkou váhu, u otevřené verze MC20 však vzhledem k absenci pevného spojení mezi A-sloupky a „hrby“ nad krytem motoru bylo potřeba soustředit pozornost k maximální torzní tuhosti. I přesto je Maserati MC20 Cielo jen o 65 kg těžší než verze s uzavřenou střechou.

Střecha verze Cielo se umí otevřít i zavřít za pouhých 12 sekund, přičemž střešní panel je tvořen ze speciálně upraveného skla používajícího technologii „polymerem rozptýlených tekutých krystalů“, zkráceně PDLC. Díky tomu lze na povel měnit chromatičnost skleněného panelu, a z krystalické průhlednosti tak lze mít rázem dokonalé zatemnění.

PrimaSerie – 60 kusů pro největší fajnšmekry

Foto: Maserati

Maserati MC20 Cielo ve verzi PrimaSerie má speciální lak „Acquamarina“ – tato barva se pak promítá i  do prošívání v interiéru. Prosklený střešní panel lze zcela zatemnit díky technologii polymerem rozptýlených tekutých krystalů

Pro ty nejnedočkavější zákazníky bude k dispozici zahajovací edice PrimaSerie. Ta bude omezena na pouhých 60 kusů a na první pohled ji poznáte podle speciálního třívrstvého laku „Acquamarina“ z exkluzivního programu Fuoriserie. Je tvořen odstíny pastelově šedé a z barvy akvamarínové slídy.

Uvnitř najdeme decentní a zároveň velmi vkusný interiér, tak jak to umí jen Italové – kombinaci černé a bílé doplňuje Alcantara, místy karbonové doplňky plus prošívání v barvě karoserie. Aby nešlo přehlédnout, že jde o „PrimaSerii“, najdeme drobné nápisy vygravírované v hlavových opěrkách a na matně lakovaných 20palcových discích.

V prodeji (snad) ještě letos

Ačkoliv se v několika málo ohledech verze Cielo od kupé liší – kryt motoru, který kopíruje linii střechy a který byl u kupé ozdoben průduchy ve tvaru trojzubce, je pochopitelně vzhledem ke skládacímu mechanismu střechy pryč. Nahradil jej matně šedý nástřik v tomtéž tvaru, otevřené kupodivu zůstaly dveře otevírané směrem vzhůru.

V dnešní době je velmi logickým krokem, že Maserati bude nabízet poměrně velkou míru individualizace, a to nejen ve speciálním programu Fuoriserie – klasická kovaná kola můžete vyměnit třeba za karbonová, která ušetří celých 30 kg (!) neodpružené hmotnosti, což zlepší jízdní vlastnosti. Novinkou jsou potom sice klasická litá kola, ovšem vyřezávaná do požadovaného tvaru pomocí diamantu.

Samozřejmostí budou všemožné bezpečnostní systémy jako rozpoznávání dopravních značek, automatické nouzové brzdění nebo parkovací kamera snímající okolí auta v rozmezí celých 360 stupňů – ostatně jako to už znáte z verze kupé. Automobilka zatím neprozradila, kdy půjde MC20 Cielo do prodeje, podle všeho bychom jej však měli do konce roku vídat v showroomech.

Související témata:
Načítám