Článek
Co když někdo chce opravdu jednoduchou 911, ale Porsche Carrera už je moc komfortní? Řidičskou 911, která by byla jednoduchá a očesaná, prostá jakýchkoliv zbytečností, ale přitom stála podstatně méně než de facto závodní GT3? Nová generace Carrery T se zdá být přesně takovým autem.
S 3,0l dvakrát přeplňovaným plochým šestiválcem nabízí zcela dostatečný výkon 385 koní a 450 Nm točivého momentu, má tedy stejný výkon jako v případě výchozího Porsche 911 Carrera. Hnaná náprava je výhradně ta zadní a vybrat si můžete jakoukoliv převodovku, pakliže to bude sedmistupňový manuál. Tedy, osmistupňová „dvouspojka“ je stále v nabídce a dokonce bez příplatku, ale jistě víte, která z těch dvou je ta správná.
Více o automobilce Porsche:
Carrera T však vždy bývala o jednoduchosti a čistém řidičském zážitku pro puristy (jednu míval i Steve McQueen). V tomto duchu byla ochuzena (čti vylepšena) o zvukovou izolaci a zmizela i zadní sedadla. Sehr gut!
Pravda, zatím to zavání trochu kutilskými úpravami, ale to ještě není vše – lidé od Porsche také osadili kabinu tenčími, a tudíž lehčími skly, přibyla nová, kompaktnější baterie, která rovněž pár kilo ušetřila. Ve výsledku tyto drobné úpravy pomohly osekat krásných 45 kilogramů a to už se přece jen počítá. Výsledná hmotnost je tedy 1 475 kilogramů.
Navzdory faktu, že jde o tak trochu očesanou a „základní“ Carreru, adaptivní podvozek PASM dostanete už v základu, světlá výška a samotné těžiště vozu se tím navíc sníží o 10 milimetrů.
Jelikož jde o řidičsky orientovanou Carreru, najdeme tu v základu i paket Sport Chrono, sportovní výfukové potrubí nebo samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě s vektorováním hnací síly Porsche Torque Vectoring.
Jak to v praxi vypadá s výkony? Výrobce udává sprint z klidu na stokilometrovou rychlost za nějakých 4,5 sekundy, ale minulost nás naučila, že tyto údaje bývají zpravidla malinko podhodnocené – v závislosti na šikovnosti pravé ruky a levé nohy řidiče to tedy může být nepatrně méně. Tímto tempem se pak lze pomocí fofrklacku „prokvedlat“ až na maximální rychlost 291 km/h.
Carrera T je sice prostá zbytečností, lze ji však bezpečně poznat i na pohled. Při pozorném pohledu totiž můžeme na bocích spatřit pruhy v barvě Agate Grey, kovaná 20palcová, respektive zadní 21palcová kola jsou pak v odpovídající barvě Titanium Grey.
Více změn se paradoxně ukrývá v interiéru, kde najdeme sportovní volant GT Sport, klasická a jednoduchá sportovní sedadla s nastavením ve čtyřech směrech a dekory interiéru v tmavě šedé, matně černé a leskle šedé barvě.
Přirozeně bude k mání několik možností individualizace, byť nepůjde o tak rozmanitý výběr jako třeba v případě Carrery nebo Carrery S. K těm patří například interiérový paket Carrera T, součástí kterého jsou například bezpečnostní pásy v šedé barvě Slate Grey nebo zelené Lizard Green.
Stejné schéma se pak promítá na pruhy na sedadlech, koberečky, hlavové opěrky a kontrastní prošívání. Na přání je možné opětovně namontovat dokonce i zadní sedadla, a to bez příplatku.
Více o sportovních modelech Porsche:
Nová verze oblíbené Carrery T by měla zamířit do showroomů už na jaře a základní cena má být cca 3,2 milionu korun, čímž by se měla cenově zařadit téměř přesně na půl cesty mezi základní Carreru a výkonnější Carreru S.