Hlavní obsah

Manuál, náhon na zadní a nižší hmotnost. Carrera T od Porsche řidiče chytne za srdce

Foto: Porsche

Carrera spojuje rychlost s každodenní použitelností. Turbo a Turbo S dodávají rychlost v reálném světě srovnatelnou s urychlovačem částic. A GT3 je jednoduše pro ty, kterým se nesplnil jejich klukovský sen o tom stát se závodním jezdcem. A co Carrera T?

Porsche 911 už má v dnešní době nespočet různých variací, a tak si každý přijde na své. Výchozí Carrera je vynikající na denní používání. Kdo chce drtivou, neochvějnou rychlost za jakýchkoliv podmínek, sáhne po verzi Turbo či Turbo S. Pro okruhové nadšence je tu GT3. Ale co když někdo touží po návratu ke kořenům?

Článek

Co když někdo chce opravdu jednoduchou 911, ale Porsche Carrera už je moc komfortní? Řidičskou 911, která by byla jednoduchá a očesaná, prostá jakýchkoliv zbytečností, ale přitom stála podstatně méně než de facto závodní GT3? Nová generace Carrery T se zdá být přesně takovým autem.

Foto: Porsche

Poháněná bude výhradně zadní náprava a vůz je samozřejmě se třemi pedály. Sice si lze bez příplatku objednat osmistupňový dvouspojkový automat, ale kdo by to chtěl

S 3,0l dvakrát přeplňovaným plochým šestiválcem nabízí zcela dostatečný výkon 385 koní a 450 Nm točivého momentu, má tedy stejný výkon jako v případě výchozího Porsche 911 Carrera. Hnaná náprava je výhradně ta zadní a vybrat si můžete jakoukoliv převodovku, pakliže to bude sedmistupňový manuál. Tedy, osmistupňová „dvouspojka“ je stále v nabídce a dokonce bez příplatku, ale jistě víte, která z těch dvou je ta správná.

Carrera T však vždy bývala o jednoduchosti a čistém řidičském zážitku pro puristy (jednu míval i Steve McQueen). V tomto duchu byla ochuzena (čti vylepšena) o zvukovou izolaci a zmizela i zadní sedadla. Sehr gut!

Pravda, zatím to zavání trochu kutilskými úpravami, ale to ještě není vše – lidé od Porsche také osadili kabinu tenčími, a tudíž lehčími skly, přibyla nová, kompaktnější baterie, která rovněž pár kilo ušetřila. Ve výsledku tyto drobné úpravy pomohly osekat krásných 45 kilogramů a to už se přece jen počítá. Výsledná hmotnost je tedy 1 475 kilogramů.

Foto: Porsche

Carreru T zvenčí prozradí jemné detaily, dívejte se po šedých pruzích na boku a kolech v odpovídající barvě

Navzdory faktu, že jde o tak trochu očesanou a „základní“ Carreru, adaptivní podvozek PASM dostanete už v základu, světlá výška a samotné těžiště vozu se tím navíc sníží o 10 milimetrů.

Jelikož jde o řidičsky orientovanou Carreru, najdeme tu v základu i paket Sport Chrono, sportovní výfukové potrubí nebo samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě s vektorováním hnací síly Porsche Torque Vectoring.

Jak to v praxi vypadá s výkony? Výrobce udává sprint z klidu na stokilometrovou rychlost za nějakých 4,5 sekundy, ale minulost nás naučila, že tyto údaje bývají zpravidla malinko podhodnocené – v závislosti na šikovnosti pravé ruky a levé nohy řidiče to tedy může být nepatrně méně. Tímto tempem se pak lze pomocí fofrklacku „prokvedlat“ až na maximální rychlost 291 km/h.

Carrera T je sice prostá zbytečností, lze ji však bezpečně poznat i na pohled. Při pozorném pohledu totiž můžeme na bocích spatřit pruhy v barvě Agate Grey, kovaná 20palcová, respektive zadní 21palcová kola jsou pak v odpovídající barvě Titanium Grey.

Foto: Porsche

Carrera T v základu dostane volant GT Sport, sportovní výfuk i adaptivní podvozek PASM. Zadní sedadla jsou na přání, leč bez příplatku

Více změn se paradoxně ukrývá v interiéru, kde najdeme sportovní volant GT Sport, klasická a jednoduchá sportovní sedadla s nastavením ve čtyřech směrech a dekory interiéru v tmavě šedé, matně černé a leskle šedé barvě.

Přirozeně bude k mání několik možností individualizace, byť nepůjde o tak rozmanitý výběr jako třeba v případě Carrery nebo Carrery S. K těm patří například interiérový paket Carrera T, součástí kterého jsou například bezpečnostní pásy v šedé barvě Slate Grey nebo zelené Lizard Green.

Stejné schéma se pak promítá na pruhy na sedadlech, koberečky, hlavové opěrky a kontrastní prošívání. Na přání je možné opětovně namontovat dokonce i zadní sedadla, a to bez příplatku.

Nová verze oblíbené Carrery T by měla zamířit do showroomů už na jaře a základní cena má být cca 3,2 milionu korun, čímž by se měla cenově zařadit téměř přesně na půl cesty mezi základní Carreru a výkonnější Carreru S.

Načítám