Článek
Aby bylo jasno, o nové GT3 nemůže nikdo říct, že by byla nějak pomalá. „Během testovacích jízd zajel sériový model Nordschleife, což je tradiční měřítko pro všechny sportovní vozy, o sedmnáct vteřin rychleji než jeho předchůdce,“ řekl Nicolas Raeder, výkonný ředitel Manthey-Racing. „A není pochyb o tom, že s naším citem ještě nějakou tu vteřinu sundáme.“ Poté připomněl rekordní jízdu GT2 RS, která si s paketem Manthey uzmula s časem 6:43.300 rekord na Nordschleife pro civilní auta.
Sada, která půjde do prodeje ve druhém čtvrtletí příštího roku, zahrnuje aerodynamický kit, stavitelný podvozek, vylepšené brzdy a nová kola. „Vyvinuto a testováno na Nordschleife. Chceme, aby GT3 byla rychlejší na trati, ale přitom byla stále pohodlná pro jízdu na silnici,“ doplňuje Raeder.
Bodykit Manthey vypadá agresivněji, ale nemění charakter auta. Zadní křídlo je celé z karbonu a má výrazné boční winglety, difuzor je větší a auto má upravený přední nárazník a jemná křidélka, která se starají o lepší přilnavost přední nápravy a upravují obtékání vzduchu. Zásadní novinkou je pak sada lehčích magnéziových kol s atypickým designem.
Čtyřcestný stavitelný podvozek si můžete nechat u Manthey naladit dle svých potřeb a jízdního stylu, vylepšené brzdy mají pancéřové hadice a jinou směs brzdových destiček.
Motor jako takový nedoznal žádných úprav. Atmosférický šestiválec s objemem 4,0 l má výkon 510 koní a točí devět tisíc otáček, jestli zůstává i stovka za 3,4 s a maximální rychlost 320 km/h, to bohužel nevíme.
A oznámena nebyla ani cena celého kitu, ale jen pro vaši informaci, u předchozí GT3 RS si u Manthey účtovali za kompletní paket včetně kol částku 70 092 eur (téměř 1,8 milionu Kč). Auto samotné pak začíná na částce 4,6 milionu korun. Nicméně pokud o něj máte zájem, pak vězte, že kvóty jsou obsazené a oficiální cestou to asi úplně nepůjde…