Hlavní obsah

Mansory upravilo off-road Ineos Grenadier na luxusní géčko. Navzdory očekávání nejde o obludu. Alespoň tedy zvenčí…

Foto: Mansory

Německý úpravce Mansory je známý tím, že umí z hezkých aut udělat šílené kreace a z ošklivých modelů ještě větší monstra. Nedávno si tuningové studio vzalo na paškál terénní krabici Ineos Grenadier, čehož jsme se oprávněně báli. Výsledek ovšem není tak divoký, jak by se očekávalo.

Článek

Automobilku Ineos asi netřeba představovat. Její hlavní model Grenadier (granátník) platí za duchovního pokračovatele slavného původního Defenderu, využívá motory BMW, není levný, ovšem mimo silnice je více než schopný.

Navzdory krátkému působení na trhu na sebe značka strhla pozornost, začala prodávat více, přidala do portfolia pick-up a nyní si jí všimlo také německé studio Mansory. To je známé pro svoje opulentní a mnohdy nevkusné výrobky za astronomické ceny.

Takže co Němci nadělili pravověrnému off-roadu Grenadier? Tak třeba novou masku a vystouplý nárazník s denním svícením a druhým párem dálkových světel. Materiál masky a nárazníku? Uhlíkové vlákno. Ve střeše jsou pak čtyři přídavné lampy vpředu, čtyři na bocích a dvě vzadu. Pochopitelně plně LED diodové.

Dále tu máme rozšířené blatníky, kryt rezervního kola, rámečky zadních svítilen, mřížky kryjící přístup vzduchu a dekory zadního nárazníku. Ano, znovu jde o uhlíkové vlákno.

Foto: Mansory

Jedno se Mansory musí nechat, zvládne povznést užitečné off-roadové prvky do luxusu.

Tuningu se dočkal rovněž podvozek, který nabídne například o 20 mm větší pružiny lakované barvou na přání. Pozadu nezůstala ani 20palcová kola s unikátním designem, na něž úpravce obul hodně široké nízkoprofilové pneumatiky s rozměry 305/50 R20.

Interiér je vyveden do kůže a saténu, ovšem zde se kombinací bílé, růžové a karbonu naplno projevuje ona divokost společnosti Mansory. Ta dále vyzdvihuje přední sedadla, která jsou ventilovaná a sousedí s loketní opěrkou vybavenou lednicí.

Foto: Mansory

Růžová, trochu bílé, karbon… Tady duch Mansory úřadoval naplno.

Také cestující vzadu sedící na luxusních polohovatelných ventilovaných sedadlech si budou moci užívat centrální konzolu vybavenou lednicí. Kolik lahví šampaňského se vejde dovnitř, úpravce už neuvádí.

Od Mansory dále pochází úprava volantu, koberečky, karbonové dekory, karbonové sportovní pedály nebo soubory ambientního osvětlení nacházející se ve dveřích, palubní desce nebo prahových lištách. Poslední úpravou je, a neptejte se nás proč, zástavba startovacího tlačítka do střechy.

Prohlédněte si Grenadier od Mansory detailně a na videu.Video: Mansory

Nakonec tu máme ještě vylepšení přeplňovaného třílitrového řadového benzinového šestiválce dodávaného automobilkou BMW. Sériový výkon motoru činí 286 koní a točivý moment 450 Nm, ovšem technici z Mansory jednotku vyhnali na 350 koní, točivý moment zvedli o 110 Nm na celkových 560 Nm a normovanou spotřebu zvýšili z původních 12,7 litru na sto na 16 litrů benzinu na sto.

Kromě toho se Grenadier od Mansory dočkal fungl nového sportovního výfukového systému z nerezové oceli, který má dálkově ovládané klapky.

Co z toho vyplývá? Mansory objektivně vylepšilo off-road Grenadier, ovšem spíše než do terénu je po tuningu zacílen více do Pařížské ulice, kde si jej mnozí spletou s upraveným G-Wagenem od Mercedesu. Ale na poměry jindy přespříliš kreativních Němců tahle modifikace dopadla (naštěstí) docela dobře.

Načítám