Článek
Celkový prodej nových osobních aut do konce října vzrostl o 3,3 procenta na 193 069 vozů. Na celkovém počtu registrovaných aut se čistě elektrické vozy podílejí 4,5 procenta a hybridní 21,9 procenta.
Nejprodávanější značkou elektromobilů byla Tesla s 3 099 vozy. Následuje Škoda s 1 203 prodanými vozy Enyaq a Volvo, které dodalo zákazníkům 784 elektromobilů. Firemní zákazníci mohli v rámci dotačního programu využít záruku za úvěr na pořízení elektromobilu a až dvousettisícovou dotaci.
V kategorii aut s hybridním pohonem se nejlépe dařilo Toyotě s 10 168 prodanými vozy, následuje Mercedes-Benz, který prodal 4 950 vozidel, a třetí je Škoda s prodejem 4 753 vozů.
„Tempo růstu prodeje hybridů mírně zpomalilo v porovnání s již dosti vysokou srovnávací základnou. Absolutní nárůst prodejů byl zhruba na úrovni celkového počtu prodaných elektromobilů, který byl letos extrémně podpořen vládním dotačním programem. Ten je již vyčerpaný, a proto lze na konci roku čekat výrazný pokles počtu prodávaných čistě elektrických aut,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Nabídka elektromobilů na českém trhu se rychle rozšiřuje. Škoda nedávno představila elektrický Karoq pod názvem Elroq, konkurenční Hyundai nabídku rozšířil o městský elektrický crossover Inster s cenou okolo 400 000 Kč bez DPH. Kia na podzim uvedla svůj pátý elektrický model EV3 a na příští rok plánuje nabídku rozšířit o čtyři další elektrické modely a vstoupí do zcela nového segmentu lehkých užitkových vozů. Volkswagen nabídku rozšířil o elektrické manažerské kombi ID.7 a Renault se vrátil k modelu 5, který nově nabízí s čistě elektrickým pohonem.