Článek
Abychom věděli, o čem vlastně mluvíme a kam HS zařadit - tohle SUV je dlouhé 4 655 mm, široké 1 890 mm a vysoké 1 664 milimetrů. Pro ilustraci, druhá generace Škody Kodiaq narostla na 4 758 × 1 864 × 1 657 mm. Proti škodovce však nabídne výrazně menší zavazadlový prostor, MG HS si musí vystačit s nijak zázračnými 507 litry, Kodiaq českého zákazníka zahrne 910 litry.
Pojďme ale konečně na tu cenu. Jakkoliv se předchůdce prodával i pod hranicí 600 000 Kč, ze základních 669 900 Kč novinky bude mít konkurence jistě dost těžké spaní. Vždyť výše zmíněný Kodiaq startuje lehce pod milionem, na menší Karoq (délka 4 390 milimetrů) potřebujete minimálně 715 900 Kč.
Základní výbava MG HS označená Emotion přitom chudá rozhodně není, najdeme zde devatenáctipalcová litá kola, tempomat (pro automatickou převodovku adaptivní), zadní parkovací kameru, LED světlomety nebo automatickou klimatizaci.
Pro nejednoho českého zákazníka je další dobrou zprávou motorizace, MG HS nastupuje na náš trh s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou o výkonu 125 kW, tedy 170 koní. Dynamika nejsilnější stránkou tohoto SUV nejspíš nebude, na stovku totiž zrychlí za 9,4 s, s automatem je potom o dvě desetinky pomalejší (za sedmistupňovou dvouspojku se připlácí nezanedbatelných šedesát tisíc).
To je pro tuto chvíli vše, plug-in hybrid ani verzi s pohonem všech kol jsme v českém ceníku nenašli. Nepochybujeme však, že českého zákazníka bude stejně nejvíc zajímat právě výše zmíněná přeplňovaná patnáctistovka bez elektrifikace.
Problematičtějšího přijetí se možná dočká interiér, ten totiž ve velkém přezbrojil na digitální modernu, uvnitř se tak nacházejí hned dva velké 12,3palcové displeje. I díky nim působí interiér nového MG HS honosněji, předchůdci výrazně odskočil, ale co na to řekne konzervativnější česká klientela… uvidíme!
Podobně dospěla i karoserie, i zde se novinka výrazně proměnila, troufám si říct, že proti minulé generaci rozhodně k lepšímu. Tohle opravdu nevypadá jako auto „od 669 900 Kč“…