Článek
Celým jménem Renault 5 Turbo 3E bude opravdová divočina. Vzhled sice vychází ze znovuzrozené elektrické pětky, v útrobách je to ale úplně jiné auto. Francouzi dokonce říkají, že s ním zakládají zcela novou kategorii mini-supercar.
Splašená 5 Turbo se inspiruje svým někdejším předchůdcem z osmdesátých let. Tady však pohon zajišťují výhradně elektromotory s výkonem 540 koní. Auto má vlastní platformu s 800V sítí a lze ho nabíjet výkonem až 350 kW. Z patnácti na osmdesát procent to tedy zvládne za pouhých patnáct minut. Dojezd speciálu má dosahovat až 400 kilometrů.
Auto je vybaveno plejádou karbonových prvků, atypické jsou i jeho rozměry – lehce přes čtyři metry na délku a dva metry na šířku. Supersportovní vzhled podtrhují široké blatníky ukrývající dvacetipalcová kola s integrovanými elektromotory. Zadní části pak dominuje výrazný spoiler a difuzor.

Supersportovnímu charakteru odpovídá také pracoviště řidiče.
Že půjde o naprostou raritu, podtrhuje i počet zhotovených kusů. Vznikne jen 1 980 aut, s odkazem na rok představení předchůdce. A cena? První pětistovka vozidel bude v rámci předobjednávek k dispozici za 155 000 eur, což je v přepočtu necelých 3,9 milionu korun. Renault 5 Turbo 3E zamíří na trhy v Evropě, ale také na Střední východ nebo do Japonska či Austrálie.
Francouzi navíc lákají na možnost vytvoření jedinečného exempláře. Pokud teď složíte zálohu (50 tisíc eur), automobilka se vám počátkem roku 2026 ozve, abyste společně doladili i ty nejmenší detaily – barvu karoserie, výplně dveří, palubní desku…
Čas na definitivní konfiguraci pak nastane v úvodní polovině roku 2027, kdy mají být první kousky dodány svým majitelům. Co myslíte, zamíří některé z aut i do České republiky? Šlo by rozhodně o originální ozdobu našich cest!