Článek
Crossover Lexus UX je po modelech RX a NX třetím nejžádanějším vozem japonské značky na českém trhu. Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů za prvních jedenáct měsíců letošního roku. Teď UX přijíždí v nové variantě 300h, která nahrazuje dosavadní 250h a zásadně zlepšuje celkové parametry.
Srdcem tohoto pohonu je stále dvoulitrový čtyřválec, ten však nově spolupracuje se zcela novou hybridní soustavou páté generace. Ta má například výkonnější elektromotory, čímž roste i systémový výkon soustavy – z původních 181 na současných 196 koní.
Zdá se to jako drobná inovace, „třístovce“ s pohonem předních kol se však zlepšuje zrychlení z nuly na stovku o čtyři desetinky na nynějších 8 sekund. Novinek je však více, třeba nikl-metal hydridovou baterii nahrazuje lithium-iontová soustava. A k dispozici je teď také samočinná převodovka s technologií shift-by-wire, a tedy rychlejším a hladším řazením.
Nové je rovněž hnědé lakování Copper Crest známé z většího Lexusu RX. Uvnitř si můžeme všimnout drobně přepracované kabiny s chromovanými prvky stejně jako modernizovaných tlačítek. Standardním variantám zůstává sedmipalcová obrazovka multimediálního systému, vyšší výbavy si však z původního displeje o 8 palcích polepšují na 12,3“ dotykovou plochu.
V plejádě inovací najdeme třeba i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, které teď můžete otevřít pohybem nohy pod nárazníkem. Současná sada bezpečnostních a asistenčních systémů s označením 2.5 si polepšila na 3.0, má nejen adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, předkolizní systém s detekcí chodců, ale nyní i proaktivní asistent jízdy či asistent dopravních značek.
Zvenčí zůstává Lexus UX vesměs stejný jako předchůdce. Omlazená technika je modelového roku 2025, novinka by se však měla na cestách objevit někdy v průběhu příštího roku. Do té doby nám české zastoupení jistě prozradí i kompletní ceník.