Hlavní obsah

Luxusu se v Česku a na Slovensku daří, Rolls-Royce měl rekordní rok. A dvanáctiválec se značkou prý zůstane velmi, velmi dlouho

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Dealer luxusní britské značky Rolls-Royce pro Českou a Slovenskou republiku loni zvýšil prodej nových vozů na českém trhu o 16 procent na 43 aut a celkový prodej v ČR a na Slovensku byl loni nejvyšší v historii prodejce.

Článek

Počet prodaných nových a ojetých vozů za sedm let fungování českého dealerství přesáhl 300. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut a vyjádření zástupců značky na setkání s novináři. Konkurenční Bentley loni zvýšilo v ČR prodej o deset procent na 71 nových aut.

Nejprodávanějšími modely byly loni SUV Cullinan, Ghost a velký zájem byl i o první elektrický model značky Spectre, který představila v červnu minulého roku. Trvalou poptávku hlásí prodejce u vrcholného modelu Phantom. Každý prodávaný vůz prošel individualizací Bespoke. Česko se na celkových prodejích podílí ze zhruba 70 procent a na Slovensko připadá 30 procent. Zhruba třetinu celkových prodejů tvoří ojeté vozy z certifikovaného programu Provenance. V prosinci 2023 dosáhl počet všech v Praze předaných vozů Provenance trojciferného čísla.

Podle manažera značky Pavla Kalouše je elektrický Rolls-Royce pro letošek vyprodaný a prodejce nyní přijímá objednávky na příští rok. U většiny ostatních modelů je dodání možné ještě letos. „I nadále zůstává naše obchodní aktivita velmi exkluzivní, stejně jako jsou velmi vzácné automobily Rolls-Royce. Přesně to zákazníci naprosto právem očekávají a důkazem jsou jedinečné a na zakázku stavěné projekty, které jsme měli tu čest uvést do reality,“ dodal Kalouš.

Rolls-Royce otevře ve druhém čtvrtletí v Praze nový showroom, který buduje na místě toho původního ve Strašnicích. Náklady přesahují jeden milion eur, tedy 25 milionů korun. Půjde o čtvrté prodejní místo značky v novém designovém duchu v Evropě. Dvě jsou dosud ve Velké Británii a jedno v Monaku.

A i když se elektrickému modelu Spectre velmi daří, mimo jiné v tom, že pro čtyřicet procent zákazníků jde o jejich první Rolls-Royce, o výhradně elektrické budoucnosti mluví představitelé značky daleko opatrněji než ještě třeba na začátku minulého roku. To se totiž nechal dnes již bývalý šéf Rolls-Roycu Torsten Müller-Ötvös slyšet, že od roku 2030 bude značka plně elektrická. Teď se Frank Tiemann, vedoucí korporátní komunikace pro střední a východní Evropu a střední Asii, vyjádřil v tom smyslu, že dvanáctiválec s nimi zůstane ještě velmi, velmi dlouho… Tak uvidíme, v Británii mezi tím posunuli zákaz spalováků právě z roku 2030 na 2035, že to s elektromobilitou nebude tak žhavé, velmi opatrně zmiňují i další značky. Zajímavý vývoj.

Rolls-Royce, který patří pod BMW, loni celosvětově zvýšil prodej o 0,2 procenta na 6032 nových vozů. Firma zaměstnává 2 500 lidí a loni přijala 180 nových pracovníků.

Načítám