Článek
I proto u Rollsu označují Ghost Series II za „decentní evoluci“. Druhá generace modelu je tu s námi čtyři roky a omlazovací procedura přiváží uhlazenější vzhled, svěží technologie a – třikrát hurá - dvanáctiválec pod kapotou!
Vnější změny abyste opravdu hledali pod lupou, tady designéři prakticky jen pilovali už tak povedené auto k dokonalosti. Všimnout si můžeme třeba čistší a podsvícené majestátní masky, upravené grafiky světlometů nebo dvou nových sad dvaadvacetipalcových kol, přičemž jedna jsou z části a druhá komplet leštěná.
V decentním duchu se nese i omlazení kabiny. Tady najdeme středovou obrazovku elegantně zakomponovanou do skleněného panelu přístrojové desky, chybět nesmí ani digitální přístrojový štít, majitelé (respektive jejich řidiči) zase najdou všechny potřebné informace o autě v propracované mobilní aplikaci.
Po vzoru Cullinanu se v kabině poprvé objevuje také ikonická soška Spirit of Ecstasy. I s ní se tvůrci hodně mazlili. Soška z nerezové oceli je při nastupování nejprve osvětlena zespodu, jako by byla nasvícena reflektorem, aby se posléze její osvětlení ustálilo v měkkém světle. Rolls-Royce sošku do kabiny poprvé umístil ve svém vlajkovém SUV a tehdy říkal, že na jejím správném umístění, náklonu a osvětlení pracoval dlouhé čtyři roky.
Designéři nabídnou ještě pestřejší paletu barev a těch nejvytříbenějších materiálů. Ghost dále slibuje bezkonkurenční hudební zážitek, a to díky osmnácti reproduktorům s vylepšeným 1400wattovým zesilovačem. Audiosystém mimochodem využívá dutiny v hliníkových prazích auta jako rezonanční komory pro nízkofrekvenční reproduktory, čímž se spodní část vozu v podstatě přeměňuje na velký podlahový reproduktor.
Pod kapotou zůstává vše při starém, což je jedině dobře! V útrobách totiž stále tepe 6,75litrový dvanáctiválec s výkonem 600 koní a 900 newtonmetry točivého momentu. Standardem je osmistupňový automat, pohon všech kol, ale třeba i natáčecí zadní náprava. Sofistikovaný podvozek se speciálním tlumičem na horním rameni přední lichoběžníkové nápravy má pak navodit dojem jízdy jako na létajícím koberci.
Pro ještě náročnější klientelu nabízí Rolls-Royce variantu Black Badge, kde chromované prvky střídají detaily v černé barvě. Není to však jen o estetice, u tmavého provedení si dvanáctiválec polepšil o dalších 29 koní a 50 newtonmetrů. Černá táhne, varianty Black Badge jsou u rollsu všeobecně populárnější.
Kdo si namísto svižnějšího svezení vychutnává raději komfort na zadních sedačkách, tomu je určen Ghost Extended s prodlouženým rozvorem (včetně protažení druhého páru, čímž zůstává zachována elegantní silueta). Ten vzadu nabídne o 170 mm více prostoru, případně lze sáhnout po polohovatelných sedadlech Serenity s uspořádáním jako v soukromém letadle. A co by to bylo za rolls, kdyby mezi zadními sedadly chyběla chladnička na šampaňské se dvěma režimy chlazení – na 6 °C pro neročníkové a 11 °C pro ročníkové lahve.
Pokud už si děláte zálusk, doporučujeme mít stranou minimálně deset milionů korun. Ghost sice může stát i méně, ale jak nám Rolls-Royce už nesčetněkrát potvrdil, u základní výbavy nikdy nikdo nezůstane. Poptat nový kousek bude pro české zájemce zase o něco komfortnější, protože pražský showroom prošel za poslední rok kompletní renovací a dnes patří mezi absolutní evropskou špičku.