Hlavní obsah

Luxusní hotelový pokoj na korbě pick-upu. Jeho cena ale zabolí a také se bude těžko shánět

Foto: Carryboy

Thajsko je známé pro svoji turistiku všeho druhu, ovšem také jde o zemi, kde se vyrábí pick-upy a kde jsou velmi oblíbené. Není proto divu, že tamní firma Carryboy vzala Toyotu Hilux a přestavěla ji na obytňák, se kterým si vystačíte i mimo civilizaci. Ale počkat, tohle je přece trochu jiný Hilux…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pokud žijete mimo město, je pro vás Toyota Hilux takřka univerzálním autem, a to díky své všestrannosti. Tohoto faktu si jsou vědomi i specialisté z thajské společnosti Carryboy, ovšem ti si pro přestavbu na obytný vůz nevybrali tradiční Hilux, nýbrž jeho levnější odvozeninu s přídomkem Champ.

Výrobce udává, že se v obytném modulu vyspí až šest lidí, ovšem reálně to vypadá spíše na dva dospělé a dvě děti. Dominantou bydlíku je malý obývací pokoj přeměnitelný na ložnici, přičemž jedno lůžko je umístěno trvale v přední části nástavby (alkovna).

V zadní části najdete koupelnu s toaletou a sprchou, do nádrže na čistou vodu se vejde 100litrová zásoba a nechybí ani ohřívač. K dalšímu vybavení obytňáku patří jídelní stůl, diodové osvětlení, úložné přihrádky, žaluzie, 80litrová lednice, kuchyňské spotřebiče, televize a klimatizace.

Foto: Carryboy

Útulný vnitřek je variabilní a podle výrobce nabídne spaní pro šest osob. Podle nás nanejvýš pro dva dospělé a dvě děti.

Zvenčí si auto můžete vylepšit elektricky sklopnými schůdky, elektricky ovladatelnou markýzou a venkovní výsuvnou kuchyní.

Standardní kapacita palubní baterie je 9,6 kWh, ovšem pro náročné je připraveno větší energetické úložiště s kapacitou 19,2 kWh nebo 28,8 kWh. To se bude hodit pokaždé, když na delší dobu odcestujete mimo civilizaci, stejně tak solární panely na střeše.

Pohonným srdcem obytného Hiluxu Champ je 2,4litrový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní a síle 400 Nm, kterou výhradně na zadní kola posílá šestirychlostní automatická převodovka. Na přání vám firma Carryboy vylepší podvozek vozu silnějšími tlumiči, čímž se zvýší i světlá výška.

Základní cena vozu je v přepočtu z thajských bahtů podle výbavy 1,32 až 1,58 milionu korun. A to je poměrně velký skok, když základní Hilux Champ stojí v Thajsku v přepočtu asi 304 tisíc korun.

Pokud vám to přijde příliš drahé, má pro vás firma řešení ve formě nástavby Touring Package. Za cenu v rozmezí 298 až 364 tisíc korun vám na Hilux Champ postaví zadní přepravní modul, který si navíc můžete za dalších bezmála 22 tisíc korun vylepšit střešním stanem.

Touring Package sice není tak luxusní jako obytný Hilux Champ, ale díky chytře navrženým odkládacím přihrádkám do něj uložíte spoustu vybavení a při kempování v divočině bude příjemným parťákem. A také je podstatně levnější…

Načítám