Článek
Nový model Emeya představuje čtyřdveřový sedan s elektrickým pohonem, který by chtěl o zákazníky soupeřit s auty typu Tesla Model S, Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT.
Na platformě Electric Premium Architecture stojící vůz dostal uhlazenou karoserii se zajímavými minimalistickými světlomety a řadou aktivních aerodynamických prvků. Vpředu najdeme aktivní mřížku a spoiler, vzadu zaujmou aktivní difuzor a výsuvné křídlo.
Ve čtyřmístném interiéru Lotus použil udržitelné materiály, chlubí se prvotřídním audiosystémem, vyvinutým s firmou KEF, a palubní deskou, které dominuje obrovská dotyková obrazovka infotainmentu. Digitální přístrojový panel pak působí minimalisticky a vidíme také menší displej před spolujezdcem.
Emeya bude k dispozici ve více verzích, tu vrcholnou pohánějí dva elektromotory poskytující celkový výkon 675 kW a točivý moment 984 Nm. Každý z nich má na starost jednu nápravu, Emeya tak nabízí čtyřkolku. Elektromotory doplňuje dvourychlostní převodovka. Podvozek je vzduchový.
Energii pohonné jednotky čerpají z 102kWh baterie, auto zvládne až 350kW nabíjení. Nejvýkonnější Emeya podle Lotusu akceleruje z klidu na stovku za 2,8 sekundy, maximální rychlost přesahuje 250 km/h.
Slabší varianta sedanu by měla mít výkon 450 kW. Na další informace si ale ještě budeme muset počkat. Nás by zajímala především hmotnost. A cena.
Emeya se bude vyrábět v čínském Wu-chanu, produkce by se mohla rozběhnout ještě letos. K zákazníkům se první vozy dostanou až příští rok.