Hlavní obsah

Limitka pro vyvolené: BMW oživilo svůj Batmobil, má 560 koní, manuál a vznikne jen v 50 kusech

Foto: BMW

Velkolepé oslavy letošního 50. výročí německé sportovní divize BMW M vrcholí a automobilka představuje tu nejdůležitější novinku. Novým BMW 3.0 CSL vzdává hold legendárnímu „Batmobilu“, historicky prvnímu a úspěšnému projektu závodního oddělení BMW Motorsport GmbH. Novinka má přitom základ v nejsilnějším BMW M4 současnosti, je určena nejvážnějším klientům a vznikne v omezeném počtu 50 kusů.

Článek

Je to jeden z nejslavnějších sportovních bavoráků vůbec. Ikonické BMW 3.0 CSL s legendární přezdívkou „Batmobil“ vyjelo na světové závodní tratě začátkem nejslavnější éry mnichovské značky v motorsportu a pomohlo se založením sportovní divize BMW M. Začátkem sedmdesátých let bylo jejím úplně prvním projektem, a právě proto se automobilka rozhodla jej oslavit a vzdát mu hold moderní reinkarnací. A v dnešních dnech ji konečně odhaluje.

Foto: BMW

Přezdívku „Batmobil“ získalo CSL díky svému širokému aeropaketu

Letošek je pro milovníky divize BMW M doslova fantastickým rokem a nejžhavější novinka uzavírá celou řadu nových přírůstků. Jsou jimi rychlý kombík M3 Touring, exkluzivní puristické kupé M4 CSL i nové nejlevnější kupé M2. To nejlepší z velkolepých oslav letošního 50. výročí sportovní divize si však v Mnichově nechali až na závěr. Novinka oslavující originální Coupé Sport Lightweight, zakládající na modelech BMW E9, je nejexkluzivnějším speciálním „eMkovým“ bavorákem všech dob.

Foto: BMW

Novodobé BMW 3.0 CSL technicky vychází z nejnovějšího BMW M4 a je nejsilnějším sériovým šestiválcovým bavorákem všech dob

A už při prvním seznámení se s novinkou zjistíte, že má všechny charakteristické rysy originálu. Všech 50 individuálně číslovaných kusů bude v typickém bílém odstínu laku Alpine White s tradičním modro-červeným válečným zbarvením z motorsportu. Spojení s klasickým vozem je i mohutnější aerokit s velkým křídlem i menším křidélkem nad zadním oknem. Návrháři BMW nezapomínají ani na hliníkové orámování bočních oken a ledvinek.

Laserové přední světlomety se žlutým nádechem si návrháři vypůjčili z BMW M4 CSL, aby jimi připomněli historická i moderní závodní auta, jakým je třeba okruhový speciál M4 CSL. Technici pak novodobou 3.0 CSL obuli do 20palcových kol vpředu a 21palcových kol vzadu. Následně si nechali vyvinout speciální pneumatiky Michelin s embosovaným logem „50“ na bočnici, připomínajícím vznik jedinečného modelu při oslavách letošního jubilea.

Foto: BMW

Novinka má všechny charakteristické rysy originálního BMW 3.0 CSL. Ikonické závodní zbarvení, sportovnější aerokit, dvojici přítlačných křídel i hliníkové orámování oken

Technicky nové BMW 3.0 CSL vychází z nejnovějšího BMW M4 a je nejsilnějším sériovým šestiválcovým bavorákem na světě. Dvojitým turbodmychadlem přeplňovaná třílitrová jednotka S58 má 560 koní (412 kW) a 550 Nm! Zajímavostí je, že oproti výchozím bavorákům M4 Competition a M4 CSL je novinka o 100 Nm slabší. Hlavním důvodem je skutečnost, že v BMW nezapomínají na nadšené řidiče a znovuzrozenou exkluzivní 3.0 CSL vybavili pouze šestistupňovým manuálem!

Spojením trojice pedálů a čistokrevného pohonu zadních kol se sportovním M diferenciálem tak vzniká ultimativní řidičská hračka pro nejváženější klienty mnichovské značky. Výkonné karbon-keramické brzdy jsou standardem, stejně tak adaptivní M podvozek s elektronicky ovládanými tlumiči a nastavením pro pořádnou rychlou jízdu na závodních okruzích. Tu si řidiči užijí v karbonových skořepinových sedadlech, zatímco budou měnit rychlosti s designovou bílou hlavicí řadicí páky v ruce.

Nové BMW 3.0 CSL vznikne v omezené sérii 50 individuálně číslovaných vozů. Automobilka dodává, že jejich výroba bude trvat přibližně tři měsíce. Unikátní lakování vyžaduje specifický proces a některé díly z karbonových kompozitů budou vyráběny ručně. Výroba jednoho vozu tak potrvá až 10 dnů.

Související témata:
Načítám