Hlavní obsah

Levný elektromobil ze Slovenska už měl zatápět čínské konkurenci, ale nabírá zpoždění. Důvod vás snad nemůže překvapit

Foto: Citroën

Předběhnout vlnu Číňanů i evropské soupeře a nabídnout našincům malý dostupný elektromobil. Cíl Citroënu byl jednoduchý, jeho naplnění však provázejí komplikace.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Koncern Stellantis sice mírní své nadšení pro čistě elektrickou budoucnost a avizuje, že spalovací motory tu s námi zůstanou déle, než se původně předpokládalo. Pořád ale chce mít v nabídce dostupný městský elektromobil, aby mohl včas vyzvat čínskou i evropskou konkurenci, a oslovit tak dostatečný počet zákazníků. Nový Citroën ë-C3 už měl jezdit na našich cestách, úvod výroby však provází softwarové komplikace.

Nová generace Citroënu C3 (vyráběná na Slovensku) se nabízí ve spalovací i elektrické verzi. Obě se představily na podzim loňského roku, letos na jaře jsme se dozvěděli české ceny. Zatímco provedení s benzinovou dvanáctistovkou stojí 400 000 Kč (s bonusy se dostanete na 360 000 Kč), elektromobil s normovaným dojezdem 325 km přijde na 630 000 Kč. Rozdíl je to veliký, přesto půjde o jedno z nejdostupnějších elektroaut na trhu.

Dodávky zákazníkům měly odstartovat ve druhém čtvrtletí letošního roku, teď se však posouvají nejdříve na období po letních prázdninách. Zdroje blízké automobilce hovoří o problémech se softwarem při finální kontrole, které před startem sériové produkce nebylo možné podchytit. Softwarové strasti jsou tématem posledních let a tím, jak jsou elektrické pohony i infozábavní a asistenční systémy sofistikovanější a digitálnější, jejich počet neustále roste.

Foto: Citroën

Citroën C3 se nabízí se spalovacím i elektrickým pohonem.

Stellantis tak není jedinou společností, která se potýká se softwarovými problémy. Ještě nedávno řešil rozsáhlé komplikace koncern VW (včetně dvouletého zpoždění elektrického Porsche MacanAudi A6 / Q6 e-tron), dále se posouvala výroba vlajkového SUV Volvo EX90, GM zase kvůli zamrzajícím obrazovkám stoplo prodej Chevroletu Blazer.

Věříme však, že ë-C3 všechny porodní bolesti rychle překoná. Francouzská novinka, kterou si doposud objednalo na 30 tisíc zákazníků, chce bojovat nejen s čínskou, ale i „domácí“ konkurencí. Velmi blízkým soupeřem je například nový Renault 5. Jenže ten do prodeje vstupuje ve vyspělejší verzi za v přepočtu 814 tisíc korun. Základ, jenž by se měl cenově přiblížit Citroënu, dorazí až příští rok.

Načítám