Článek
Koupit si elektromobil bez dotací dnes platí za poměrně velké vydání z peněz, a to i když vychytáte akci Tesly nebo třeba Fordu. Automobilky nás sice konejší, že cena elektroaut bude postupně klesat, nicméně zatím to jde dost pomalu.
To čínský BYD (Build Yours Dreams) se místo slibů rozhodl ukázat činy, a proto srazil cenu svého elektromobilu Seagull pod úroveň 10 000 amerických dolarů, konkrétně na 9 700 dolarů. A to je dle aktuálního kurzu asi 226 000 Kč, čímž za sebou výrobce nechal nejen dosud nejlevnější elektromobil Dacia Spring (u nás od 576 400 Kč), ale rovnou i spalovací Dacii Sandero (u nás od 296 400 Kč).
Tímhle BYD nejenže strčil do kapsy Dacii, ale také ostatní výrobce, kteří chtějí s levnými elektry zaplavit evropský trh. Třeba elektrický Citroën ë-C3, Renault 5, Fiat Panda nebo Volkswagen s ID.2 mají stát lehce přes půl milionu (25 tisíc eur). Čili dvojnásobek toho, co BYD Seagull.
Pětidveřový BYD Seagull ovšem není autem pro každého, protože jeho 75koňový motor a akumulátor o kapacitě 30 kWh nejsou žádná technická hitparáda. Na druhou stranu dojezd v optimálních podmínkách má být až 240 km, což pro městský provoz tohoto prcka docela stačí.
Je tedy možné, že až to BYD v Evropě se Seagullem rozjede (zatím se u nás nenabízí), bude jej prodávat jako na běžícím páse. Nicméně ve vzduchu visí také aktuální vyšetřování čínských automobilek ze strany EU a Ameriky, což by na prodeje těchto vozidel mohlo mít vliv. Skokově by totiž zdražila…