Článek
Už od slavnostního debutu prvního konceptu v roce 2017 nás Volkswagen lákal na připravovanou elektrickou dodávku s elektronicky znějícím jménem ID. Buzz a teď je konečně tady! Německá automobilka z Wolfsburgu tak navazuje na legendární „busík“ a po zhruba pětiletém vývoji odhaluje produkční Volkswagen ID. Buzz v osobní i užitkové variantě.
O novém Volkswagenu ID. Buzz se toho v posledních měsících psalo opravdu hodně, přičemž nám jej Volkswagen pravidelně ukazoval na oficiálních fotografiích zamaskovaných prototypů, takže finální design sériového modelu není ohromujícím překvapením. Produkční ID. Buzz vychází z originální studie z roku 2017 a viditelně se inspiruje ikonickým Volkswagenem T1 – klíčovým rysem obou modelů je karoserie s kratičkými převisy.
Základem Volkswagenu ID. Buzz je nejmodernější koncernová modulární elektrická platforma MEB a fakt, že elektromobily nevyžadují velký motorový prostor, umožnil návrhářům vyvinout kompaktní tvary, připomínající Volkswagen T1. Symbol svobodných hippies navíc připomínají i volitelná veselá dvoubarevná lakování se zvýrazněnou maskou chladiče. Přední LED světlomety disponují příplatkovou technologií Matrix LED a vůbec poprvé se na užitkovém Volkswagenu objevuje svíticí linka spojující koncová světla.
Osobní elektrický ID. Buzz bude na začátku životního cyklu vznikat výhradně ve standardní pětimístné konfiguraci se dvěma sedadly vpředu a lavicí pro tři pasažéry vzadu. Volkswagen navrhl kabinu jako „open space“ a zaměřil se na optimální využití prostoru. Zavazadlový prostor o základním objemu 1 121 litrů lze sklopením druhé řady sedadel, dělené v poměru 60:40, zvětší až na 2 205 litrů. Později se v nabídce objeví i šestimístná a sedmimístná konfigurace s prodlouženým rozvorem.
Dobrodružným cestovatelům bude časem k dispozici i obytná verze California a spolu s osobním MPV se bude prodávat i užitková varianta Cargo s pevnou přepážkou oddělující kabinu od zavazadlového prostoru. Nákladový prostor o objemu 3,9 m3 pojme dvě europalety, přičemž nákladní ID. Buzz nabídne nejvyšší nosnost 650 kilogramů.
Volkswagen tradičně slibuje využití ekologických a recyklovaných materiálů i nejmodernější technologie. Řidič bude sledovat jízdní data na malém 5,3palcovém digitálním přístrojovém štítů a infotainment bude ovládat na 10- či 12palcové obrazovce infotainmentu. Interiér se šikovnou ergonomií navíc nabízí i spoustu úložných prostor, USB-C porty i bezdrátové aktualizace.
Zpočátku se bude Volkswagen ID. Buzz v Evropě nabízet výhradně s 82 kWh akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh, z něhož bude čerpat energii jeden elektromotor o 201 koních (150 kW) a 310 newtonmetrech, roztáčejících zadní kola. Volkswagen zatím nezveřejnil oficiální dojezd, ale uvádí, že elektrická architektura podporuje nabíjecí výkon až 170 kW. Dobíjení „rychlonabíječkou“ z 5 na 80 procent tak zabere přibližně 30 minut. Zákazníci v Evropě navíc mohou využít ID. Buzz jako powerbanku a oboustranným nabíjením živit elektřinou z baterie svůj dům.
Nový Volkswagen ID. Buzz se bude vyrábět v hlavní továrně v Hannoveru a sériová produkce odstartuje ještě v první polovině letošního roku. Volkswagen plánuje oficiální zahájení prodeje na květen a první zákazníci se dočkají svých elektrických busíků už v srpnu.