Článek
Odhalení nové Lancie Ypsilon pro nás není úplnou novinkou, internetem už nějaký čas kolují špionážní snímky a uniklé fotografie různorodých kvalit. Teď se italská novinka představuje v celé své kráse a hlavně oficiálně!
Lancia to v posledních letech neměla lehké. Stáhla se prakticky ze všech evropských trhů, aktivní zůstala jen doma v Itálii. Tam však nabízela jediný model, a sice stařičký Ypsilon, který při životě udržovalo vícero faceliftů. Paradoxní na tom celém je, že i tak zvládla některé roky prodat vícero aut než Alfa Romeo v celé Evropě. Ale to je jiný příběh…
Nový Ypsilon má být restartem kdysi věhlasné společnosti a opět se bude prodávat po celé Evropě. Městský hatchback sdílí koncernovou techniku Stellantisu s Peugeotem 208 či Opelem Corsa, vzhledově však jde o svébytný model, jehož světla na obou koncích karoserie jsou inspirována historickými lanciemi.
Na fotografiích se nám představuje úvodní limitka, která vznikala ve spolupráci se společností Cassina, luxusním výrobcem nábytku. To oceníte hlavně v kabině, která sází na prémiové, příjemné a barvami hrající materiály. V pracovišti řidiče hrají prim dvě 10,25" obrazovky zastupující klasické budíky i středová multimédia. Naštěstí tu však pro vybrané funkce pořád zůstávají fyzická tlačítka. A ten stoleček mezi řidičem a spolujezdcem? To je odkládací prostor, který zároveň slouží jako nabíječka chytrého telefonu.
Nová Lancia Ypsilon se představuje nejdříve v elektrické verzi poháněné jedním elektromotorem o výkonu 156 koní a 260 newtonmetrů točivého momentu. Baterie s kapacitou 51 kWh slibuje v kombinovaném cyklu až 403 kilometrů na jedno nabití. Na spalovací motory se ale zcela nezanevřelo. Výhledově nabídku doplní minimálně mild-hybridní tříválcová dvanáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem.
Po rodné Itálii se Lancia co nevidět vrátí také do Belgie či Nizozemska, v příštím roce plánuje comeback ve Francii, Španělsku a Německu. Jak to bude s českým trhem, zatím neví ani tuzemské zastoupení značek Stellantisu.
Po Ypsilonu Lancia plánuje na rok 2026 představení vlajkového fastbacku Gamma, který o další dva roky později doplní zbrusu nový kompaktní hatchback Delta. V obou případech už má jít o čistě elektrické vozy.