Hlavní obsah

Lancia má po 13 letech nový model! Je to městská stylovka, na spalovací motory nezapomněla

Foto: Lancia

Tolik očekávané znovuzrození Lancie je konečně tady. První moderní vlaštovkou se stává městský prcek s dobře známým jménem Ypsilon.

Článek

Odhalení nové Lancie Ypsilon pro nás není úplnou novinkou, internetem už nějaký čas kolují špionážní snímky a uniklé fotografie různorodých kvalit. Teď se italská novinka představuje v celé své kráse a hlavně oficiálně!

Lancia to v posledních letech neměla lehké. Stáhla se prakticky ze všech evropských trhů, aktivní zůstala jen doma v Itálii. Tam však nabízela jediný model, a sice stařičký Ypsilon, který při životě udržovalo vícero faceliftů. Paradoxní na tom celém je, že i tak zvládla některé roky prodat vícero aut než Alfa Romeo v celé Evropě. Ale to je jiný příběh…

Nový Ypsilon má být restartem kdysi věhlasné společnosti a opět se bude prodávat po celé Evropě. Městský hatchback sdílí koncernovou techniku Stellantisu s Peugeotem 208 či Opelem Corsa, vzhledově však jde o svébytný model, jehož světla na obou koncích karoserie jsou inspirována historickými lanciemi.

Foto: Lancia

Novinka má na délku jen lehce přes čtyři metry a její půdorys je rozměrnější než u předchůdce. Auto je však nižší a tedy proporčně vyváženější.

Na fotografiích se nám představuje úvodní limitka, která vznikala ve spolupráci se společností Cassina, luxusním výrobcem nábytku. To oceníte hlavně v kabině, která sází na prémiové, příjemné a barvami hrající materiály. V pracovišti řidiče hrají prim dvě 10,25" obrazovky zastupující klasické budíky i středová multimédia. Naštěstí tu však pro vybrané funkce pořád zůstávají fyzická tlačítka. A ten stoleček mezi řidičem a spolujezdcem? To je odkládací prostor, který zároveň slouží jako nabíječka chytrého telefonu.

Nová Lancia Ypsilon se představuje nejdříve v elektrické verzi poháněné jedním elektromotorem o výkonu 156 koní a 260 newtonmetrů točivého momentu. Baterie s kapacitou 51 kWh slibuje v kombinovaném cyklu až 403 kilometrů na jedno nabití. Na spalovací motory se ale zcela nezanevřelo. Výhledově nabídku doplní minimálně mild-hybridní tříválcová dvanáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem.

Po rodné Itálii se Lancia co nevidět vrátí také do Belgie či Nizozemska, v příštím roce plánuje comeback ve Francii, Španělsku a Německu. Jak to bude s českým trhem, zatím neví ani tuzemské zastoupení značek Stellantisu.

Po Ypsilonu Lancia plánuje na rok 2026 představení vlajkového fastbacku Gamma, který o další dva roky později doplní zbrusu nový kompaktní hatchback Delta. V obou případech už má jít o čistě elektrické vozy.

Jak se vám líbí nová Lancia Ypsilon?
Parádní návrat ke kořenům!
86,9 %
Neurazí, nenadchne...
7,9 %
Jen další tuctovka.
5,2 %
Celkem hlasovalo 952 čtenářů.
Načítám