Hlavní obsah

Lamborghini pod pokličkou: „Při výrobě se spoléháme na stroje, jádrem výrobního procesu však vždy budou lidé!“

Foto: Lamborghini

Výroba nového modelu Revuelto si vyžádala reorganizaci celé továrny v Sant'Agata Bolonese, investice vyšla na 150 milionů eur, tedy circa 3,6 miliardy Kč.

Se zbrusu novým modelem Revuelto vstupuje automobilka Lamborghini do zcela nové éry. Hybridizace jejich vlajkového modelu si vyžádala více, než jen vývoj zcela nového spalovacího motoru – byla zapotřebí reorganizace celé výrobní linky v Sant’Agata Bolognese.

Článek

Lamborghini od startu výroby pustilo do světa několik instruktážních videí mapujících výrobu a vývoj vozu. To nejnovější se zaměřuje na vybavení a inovace modernizované výrobní linky a na proces výroby jako takový. Revuelto je koneckonců první plug-in hybrid od Lamborghini, což si vyžádalo investici 150 milionů eur (3,6 miliardy Kč) a rozšíření areálu o celých 172 tisíc metrů čtverečních.

Tomuto nově zavedenému systému lidé od Lamborghini říkají „Manifattura Lamborghini Next Level“ a má více podpořit optimalizaci a zejména personalizaci produktů značky, o kterou je v poslední době velký zájem prakticky u všech luxusních automobilek. Celý výrobní proces je tedy úzce spjat se zakázkovým programem značky zvaným Ad Personam.

Zajímavé je, že i přes nejmodernější technologie a stroje zůstává lidský faktor významnou součástí výroby – automobilka o voze dokonce mluví jako o ručně vyráběném. „S modelem Revuelto a modernizací továrny jsme opět zvedli laťku,“ říká výrobní ředitel automobilky Ranieri Niccoli. „Vždy jsme si stáli za tím, že jádrem výrobního procesu by měli být lidé – a výroba ručně vyráběného modelu Revuelto není výjimkou.“

Foto: Lamborghini

Výroba modelu Revuelto (na obrázku) je velmi pečlivý proces, a to od zhotovení karbonového monokoku až po ruční vyšívání kontrastních nití na sedadlech. Právě proto budou pro Lamborghini lidští pracovníci vždy nepostradatelní.

Linka je rozdělena na dvě části, které tvoří celkem 15 stanovišť, na kterých lze vidět všechny procesy od zhotovení nesmírně lehkého a zároveň extrémně pevného šasi z karbonového monokoku přes sestavení špičkového spalovacího atmosférického dvanáctiválce nebo skládání ostře řezaných linek karoserie až po čalounění a vybavení interiéru, kde každý z nich je vyveden na míru podle přání zákazníka.

Linka je poměrně flexibilní, a tak je předpřipravena i pro výrobu budoucích modelů, částečně i díky automatizovaným strojům, které obstarávají hlavně manipulaci s těžkými komponenty jako jsou pomocné rámy, nápravy či bloky motorů. Po jejich dopravě na určené místo dojde na jemnou práci řemeslníků z masa a kostí.

„Když jsme navrhovali nové Revuelto, vyvíjeli jsme jej s velmi jasnou představou výrobní strategie,“ nechala se slyšet projektová manažerka Sofia Ghizzoni. „Cílem byla výrobní linka, která bude digitalizovaná, flexibilní a zároveň udržitelná – nová vertikální strukturalizace linky nám umožňuje urychlit výrobu a zároveň lépe vyhovět požadavkům našich zákazníků.“

První exempláře vozu Lamborghini Revuelto by měly zamířit k zákazníkům někdy na konci letošního roku, tedy zhruba v době, kdy automobilka bude slavit své 60. výročí vzniku. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann nedávno rovněž uvedl, že na vůz je dlouhá čekací lhůta – pořadník je prý plný na dva roky dopředu.

Načítám