Článek
Lamborghini od startu výroby pustilo do světa několik instruktážních videí mapujících výrobu a vývoj vozu. To nejnovější se zaměřuje na vybavení a inovace modernizované výrobní linky a na proces výroby jako takový. Revuelto je koneckonců první plug-in hybrid od Lamborghini, což si vyžádalo investici 150 milionů eur (3,6 miliardy Kč) a rozšíření areálu o celých 172 tisíc metrů čtverečních.
Tomuto nově zavedenému systému lidé od Lamborghini říkají „Manifattura Lamborghini Next Level“ a má více podpořit optimalizaci a zejména personalizaci produktů značky, o kterou je v poslední době velký zájem prakticky u všech luxusních automobilek. Celý výrobní proces je tedy úzce spjat se zakázkovým programem značky zvaným Ad Personam.
Zajímavé je, že i přes nejmodernější technologie a stroje zůstává lidský faktor významnou součástí výroby – automobilka o voze dokonce mluví jako o ručně vyráběném. „S modelem Revuelto a modernizací továrny jsme opět zvedli laťku,“ říká výrobní ředitel automobilky Ranieri Niccoli. „Vždy jsme si stáli za tím, že jádrem výrobního procesu by měli být lidé – a výroba ručně vyráběného modelu Revuelto není výjimkou.“
Linka je rozdělena na dvě části, které tvoří celkem 15 stanovišť, na kterých lze vidět všechny procesy od zhotovení nesmírně lehkého a zároveň extrémně pevného šasi z karbonového monokoku přes sestavení špičkového spalovacího atmosférického dvanáctiválce nebo skládání ostře řezaných linek karoserie až po čalounění a vybavení interiéru, kde každý z nich je vyveden na míru podle přání zákazníka.
Linka je poměrně flexibilní, a tak je předpřipravena i pro výrobu budoucích modelů, částečně i díky automatizovaným strojům, které obstarávají hlavně manipulaci s těžkými komponenty jako jsou pomocné rámy, nápravy či bloky motorů. Po jejich dopravě na určené místo dojde na jemnou práci řemeslníků z masa a kostí.
„Když jsme navrhovali nové Revuelto, vyvíjeli jsme jej s velmi jasnou představou výrobní strategie,“ nechala se slyšet projektová manažerka Sofia Ghizzoni. „Cílem byla výrobní linka, která bude digitalizovaná, flexibilní a zároveň udržitelná – nová vertikální strukturalizace linky nám umožňuje urychlit výrobu a zároveň lépe vyhovět požadavkům našich zákazníků.“
První exempláře vozu Lamborghini Revuelto by měly zamířit k zákazníkům někdy na konci letošního roku, tedy zhruba v době, kdy automobilka bude slavit své 60. výročí vzniku. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann nedávno rovněž uvedl, že na vůz je dlouhá čekací lhůta – pořadník je prý plný na dva roky dopředu.