Článek
Lamborghini nadále pokračuje ve svém úspěšném tažení. Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů v roce 2022 dodal svým zákazníkům po celém světě 9 233 vozů, čímž překonal dosud rekordní rok 2021, a to o celých 10 procent.
Asi není úplně překvapením, že tahounem italského výrobce byl opět typ Urus – těchto sportovních SUV se loni dodalo zákazníkům 5 367 kusů, což znamená, že tento model sám o sobě zaznamenal nárůst o 7 %.
Druhé místo už tradičně zaujal typ Huracán, který byl premiantem Lamborghini až do příchodu SUV Urus. Huracán se však rozhodně nemá za co stydět, neboť automobilka dodala 3 113 kusů, což je meziroční nárůst o pětinu.
Exkluzivita pochopitelně zůstala vyhrazena typu Aventador – těchto dvanáctiválcových supersportů značka doručila celkem 753. Jeho výroba sice byla loni ukončena, automobilka však slibuje, že světu už poměrně brzy představí nástupce – dvanáctiválcový motor má velkému Lamborghini údajně zůstat, bude mu však sekundovat hybridní soustava.
Z hlediska jednotlivých trhů není velkým překvapením, že největším odbytištěm vozů s rozzuřeným býkem ve znaku byly Spojené státy americké, kam směřovalo 2 721 vozů – na tomto trhu tedy Lamborghini zaznamenalo 10% nárůst.
Na druhém místě je potom region zahrnující kontinentální Čínu, Hong Kong a Macao – sem lidé ze Sant’Agaty Bolognese doručili celkem 1 018 vozů, což je oproti předešlému roku zlepšení o 9 %.
Třetím největším trhem se v roce 2022 stal náš západní soused, do Německa italský výrobce dodal celkem 808 vozů, značka si tu tedy oproti předešlému roku polepšila o úctyhodných 14 procent.
Následovala Velká Británie s 650 dodanými vozy. Zajímavě mluví data z japonského trhu – do země vycházejícího slunce Lamborghini sice dodalo „jen“ 546 vozů, meziročně však jde o 22% nárůst, tedy největší ze všech regionů.
„Nadále se nám daří udržovat trend růst a vyvíjet se, což značí, že jsme vykročili správným směrem a učinili v klíčových situacích správná rozhodnutí,“ nechal se slyšet ředitel značky Lamborghini, Stephan Winkelmann.
V neposlední řadě automobilka rozšířila počet zařízení s oficiálním zastoupením – oproti roku 2021 se počet showroomů Lamborghini zvýšil ze 173 na 180 v celkem 53 zemích světa.
„Rok 2023 bude nepochybně rokem plným výzev, kterým se hodláme postavit čelem a využít je jako příležitost k růstu,“ zakončil své prohlášení Winkelmann. Automobilku totiž čeká v nadcházejících cca pěti letech investice až 1,8 miliardy eur na vývoj hybridních a elektrických pohonů.