Článek
Atmosférický V10 žije! Zatímco konkurenti už začínají koketovat s elektrifikací svých supersportovních modelů, Lamborghini udržuje svůj mocný desetiválec o objemu 5,2 l stále naživu a bez jakékoliv elektrické berličky, obejde se dokonce i bez přeplňování!
Přitom v případě zcela nové varianty Tecnica produkuje mocných 640 koní a 565 Nm, což je mimochodem shodná hodnota jako u okruhově zaměřeného STO (a o 30 k víc než má verze EVO). Stejně jako v případě STO má Tecnica pohon pouze zadních kol, takže z klidu na stovku vystřelí za 3,2 sekundy, což je fascinující hodnota, ale o 0,2 sekundy pomalejší než u STO a hlavně o 0,3 sekundy zaostává za Huracánem EVO s pohonem všech čtyř kol.
Jenže Tecnica není o číslech, je o ryzím řízení, jak vysvětluje legendární šéf automobilky Stephan Winkelmann: „V době digitálních zážitků představuje poctu technické čistotě a fyzické senzaci.“ Tedy podobně jako STO, ale oproti němu není tak divoké a nabroušené, abyste si radost z řízení mohli užívat klidně každý den po cestě do práce…
Proto je vyzbrojena také aktivním natáčením zadní nápravy, systémem vektorování točivého momentu a voličem jízdních režimů (s volbami Strada, Sport a Corsa), abyste si auto mohli naladit podle svých aktuálních preferencí – ať už je to svižná jízda po okreskách nebo ostrá střelba na okruhu v čisté stopě, případně i s nějakým tím smykem. Tecnica je prostě připravená hrát si, kdykoliv budete mít náladu.
Tecnica není tak ostrá jako STO za volantem, ale ani vizuálně, přesto ji poznáte na první pohled. Všimnout si můžete třeba výraznějšího spoileru, koncovek výfuku (má i upravený zvuk při vyšších otáčkách) nebo agresivněji pojaté přední masky. Ale designové změny to jsou spíše decentní. Automobilka také uvádí, že vzadu je proti verzi EVO vyšší přítlak o 35 procent, o pětinu má pak nižší aerodynamický odpor vzduchu. Zapracovalo se také na účinnějším chlazení výkonného motoru a více chladivého vzduchu jde i ke karbon-keramickým brzdám.
A ještě pár čísel na závěr: Lamborghini Huracán Tecnica se rozjede až na 325 km/h, z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,2 sekundy a na 200 km/h zrychlí za 9,1 sekundy, ze stokilometrové rychlosti zcela zabrzdí na 31,5 metrech. A konečně poslední důležité číslo: cena. Tu zatím Lamborghini neuveřejnilo, ale s ohledem na pozici mezi verzemi EVO a STO nám vychází částka kolem sedmi milionů korun. Dobrou zprávou je, že nepůjde o limitovanou edici. Takže už jste si dnes vsadili sportku?