Článek
Urus není úplně prvním SUV značky. Znalci si totiž jistě vzpomenou na úplně první SUV od Lamborghini jménem LM002. Vtip je v tom, že Urus by se prodával jako teplé housky na krámě i v případě, kdyby nestál za nic – a to přesně z těch důvodů, které jsme si řekli v úvodním odstavci. Jenže Urus je kromě dokonalého prodejního nástroje zároveň opravdu povedené auto, a tak jej zkousnou i zarytí fandové sportovních vozů a fanatici, ba dokonce i skalní fanoušci značky – tedy většinou.
Výsledkem je, že Urus se prodává doslova po kvantech – po takových kvantech, že aktuálně dokonce táhne prodeje Lamborghini. Majestátní, rychlé, pohodlné, relativně prostorné auto, které překypuje prestiží díky slavnému znaku zuřícího býka? Kdo by mohl chtít víc? No, paradoxně právě majitelé vozů Lamborghini Urus – nebo tak si to alespoň myslí tuningové firmy Mansory a MTM.
Jak známo, v Mansory se specializují kromě výkonových úprav také na výrazné vizuální úpravy – jak můžeme vidět i v tomto případě. Urus tedy dostal kompletní karbonový bodykit. A protože v Mansory se nikdy nedrželi při zdi, asi málokoho překvapí přední nárazník s otvory, které by bez problému pohltily nejednu nicnetušící čivavu.
Změnami prošla také prakticky celá přední maska a na spodku přídě můžeme vidět ještě spojler omezující vztlak. Následuje nová, více klenutá kapota, vedle níž vidíme rozšířené blatníky s průduchy nad koly. Pozornosti neunikla ani zpětná zrcátka a boční nástavce prahů.
Aby Urus probouzel patřičné vizuální drama také při pohledu zezadu, přidali u Mansory ještě decentní spojler na zadní hranu střechy a odtrhovou hranu na spodek zadního okna. No a na závěr pochopitelně osadili zadní nárazník mohutným karbonovým difuzorem s integrovanou „hvězdicovou“ koncovkou výfuku.
Pokud náš web nečtete jen v čekárně u lékaře, patrně víte, že Lamborghini Urus pohání dvakrát přeplňovaný 4,0l osmiválec z dílen Audi o výkonu 650 koní. To je velmi působivá hodnota, v minulosti se však ukázalo, že tato strojovna v sobě ještě nějaký ten potenciál skrývá, jak už nás dříve ujistili úpravci z celého světa, Mansory a MTM nevyjímaje.
Firma Mansory sice nejsou po technické stránce žádní amatéři, tentokrát však nechali hlavní slovo lidem z MTM, neboť ti mají v úpravách motorů přece jen trochu delší tradici. Výsledkem je vůz o výkonu přesně tisíc a jednoho koně – má tedy ten samý výkon, na který dokonce i legendární Bugatti Veyron potřebovalo dvojnásobný motor – tedy 8,0l šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly. Pokrok nezastavíš.
Jaké může takový vůz podávat dynamické výkony? Nad tím můžeme jen dlouze spekulovat, neboť firma MTM si toto sladké tajemství nechává pro sebe, snad z obav o zdravé sebevědomí majitelů supersportů. Výkony standardního Urusu jsou už tak působivé – z nuly na sto za 3,6 vteřiny a maximálka 305 km/h. Náš odhad? Počítejte se stovkou pod(!) tři vteřiny a maximálkou dobrých 330 „kiláků“ v hodině!
Jak lumpové od Mansory, tak zlotřilci z MTM se s námi potom odmítají podělit o cenu za úpravy tohoto tisícikoňového Urusu. Sériový Urus v „základu“ začíná na částce 4,3 milionu korun, s nějakými těmi příplatky jste tedy na pěti milionech jen to hvízdne. Vzhledem ke karbonovým dílům od Mansory a rozsáhlým úpravám pod kapotou od MTM klidně počítejte s částkou blížící se (ne-li dokonce překračující) hranici deseti milionů korun.