Hlavní obsah

Kuriozita mladičkého supertalentu F1: Pilotoval vůz v rychlosti přes 300 km/h, ale řidičák udělal až teď

Foto: Mercedes F1 Team
Aktualizováno

Těžko byste hledali tvář, která bude v letošním ročníku F1 pod větším drobnohledem. Teprve osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli je vystaven velkému očekávání, vždyť míří rovnou do top týmu Mercedesu. Ještě před závodní premiérou ale musel vyřídit jednu drobnost… řidičský průkaz.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Jestliže mládežnická akademie Red Bullu vypěstovala Maxe Verstappena, Mercedes si podobný úspěch slibuje od mladičkého Antonelliho. Německá automobilka jeho cestu motorsportem zastřešuje od roku 2018 a šéf týmu Toto Wolff v něm od počátku vidí mimořádný talent.

I proto se po odchodu Lewise Hamiltona rozhodl zariskovat a do továrního týmu nominovat právě Antonelliho s minimem zkušeností. Jak se na to asi kouká jeho stájový kolega George Russell, který se před vstupem do Mercedesu musel protrápit třemi sezonami v podprůměrném Williamsu?

Antonelli je vícenásobným šampionem juniorských formulových kategorií. Loni absolvoval celou sezonu F2, kde získal po jednom vítězství ve sprintu a hlavním závodě a celkově skončil šestý.

Foto: Mercedes F1 Team

Kimi Antonelli za volantem monopostu F1.

Mezitím si několikrát vyzkoušel i monopost formule 1. Se starším vozem absolvoval vícero oficiálních testů, plnohodnotného závodního víkendu se zúčastnil při loňské VC Itálie na Monze. První trénink začal ve svižném tempu, ale hned v závěru prvního ostrého kola havaroval. Pozdější trénink v Mexiku už dopadl lépe, Kimi dojel dvanáctý.

Ve věku 18 let půjde letos o nejmladšího jezdce na startovním roštu. Na závodní okruhy ho ale nebude muset dopravovat šofér ani maminka, Antonelli totiž ještě před startem letošního ročníku úspěšně složil všechny zkoušky a získal řidičské oprávnění. Ano, pár měsíců poté, co se po závodní trati proháněl v monopostu F1 rychlostí přes 300 km/h…

Ještě kurióznější byla cesta za řidičákem v podání úřadujícího šampiona Maxe Verstappena. Toho tým Toro Rosso angažoval v pouhých šestnácti letech, závodní premiéru si odbyl v sedmnácti. Řidičák si tak dělal v době, kdy už byl ve formuli 1 stálicí. Teoreticky taková situace může nastat i dnes – FIA nevyžaduje, aby pilot řidičský průkaz měl. Z titulu nejmladšího jezdce historie F1 už ale Verstappena nejspíš nikdo nikdy nesesadí. Vedení F1 totiž posunulo věkovou hranici pro plnohodnotný vstup na 18 let.

Co říkáte na čerstvě plnoleté juniory ve formuli 1?
Dravé mládí vpřed!
33,3 %
Neřeším...
58,7 %
Šílené, věková hranice by se měla zvýšit.
8 %
Celkem hlasovalo 63 čtenářů.
Načítám