Hlavní obsah

Kult devadesátek v moderním těle: VW oživil slavnou edici dvojkového Golfu, je plná hravých detailů

Foto: Volkswagen

Edice Fire and Ice patří k nejznámějším variantám Golfu druhé generace. Teď se fialový kousek s nevšedními materiály a doplňky znovu vrací, akorát coby elektromobil.

Článek

Elektrický VW ID.3 GTX Fire+Ice se představil na setkání „ídéček“ ve švýcarském Locarnu. Speciální edice vznikla ve spolupráci s mnichovskou značkou luxusní sportovní módy Bogner a odkazuje na někdejší Golf II Fire and Ice z devadesátých let, který se stal jednou z nejznámějších variant dané generace.

„Spojení naší sportovní značky Fire+Ice s modelem ID.3 GTX je pro společnost Bogner moderní interpretací ikonického modelu Golf Fire and Ice. Tato spolupráce je výjimečná tím, že se nám podařilo do kabiny vozu integrovat mnoho našich originálních materiálů a doplňků,“ vysvětluje Tom Becker, ředitel značky Bogner Fire+Ice.

Zatímco na sedačkách a prošíváních na straně řidiče dominuje výrazná barva Flaming Red symbolizující oheň, strana spolujezdce se vyznačuje ledově modrou zvanou Ice Led. Emblémy Play a Pause na pedálech jsou nahrazeny logem ohně a sněhové vločky, úpravou prošla rovněž přístrojová deska a podlahové rohože, které mají laserem vyryté logo.

Foto: Volkswagen

Zvenčí edici poznáte podle specifických jednadvacetipalcových kol, ale také log Fire+Ice na bocích karoserie.

Tím specifika edice nekončí. Designéři použili četné barvy, tkaniny a prvky z vlastní kolekce. V prošívání sedadel se například zrcadlí design aktuálních péřových bund Fire+Ice. Po rozepnutí zipu na sedadlech se dokonce objeví originální tkanina Fire+Ice z devadesátých let. Za předními sedačkami pak najdeme popruhy pro tašky ze stejné kolekce.

Vnějšek elektromobilu se vyznačuje především exkluzivním třívrstvým lakem s efektem skleněných kuliček. Perleťová fialová Electric Violet byla namíchána speciálně pro tento vůz, jde o třívrstvý lak s nevšedním barevným efektem, který za různých světelných podmínek vypadá jinak.

Elektrická novinka vychází z vrcholového modelu GTX Performance, což znamená elektromotor s výkonem 326 koní a točivým momentem 545 newtonmetrů. Z klidu na stovku auto zrychlí za 5,7 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 200 km/h. Baterie s využitelnou kapacitou 79 kWh se z 10 na 80 procent dobije za 26 minut a při plném dobití avizuje metodika WLTP dojezd až 601 kilometrů.

Jen připomeňme, že původní verze z roku 1990 se nabízela s motory o výkonu 90 až 160 koní a zájem o ni předčil i očekávání samotného Volkswagenu. Ten původně počítal s produkcí deseti tisíc kusů, nakonec se ale počet vyrobených aut zastavil na 16 700 kusech. To v případě elektromobilu nehrozí, VW potvrdil, že fialová stavba je pouze jednorázovou záležitostí.

Načítám