Článek
Nikdy ale nešlo o vyložené silniční rychlíky, vždyť model TR2 zvládl stovku za nijak strhujících 12 sekund (ačkoliv na padesátá léta to nebylo úplně pomalé), ale jeden kousek vstoupil do historie svým rychlostním rekordem. Šlo o upravený Triumph TR2 MCV575, který pilot Ken Richardson rozjel na uzavřené dálnici kolem belgického města Jabbeke až na 201 km/h – to je hodně slušné na dvoulitrový čtyřválec v roce 1953!
A právě tímto aerodynamickým speciálem se nechalo inspirovat designové studio Makkina, když se na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu chtělo blýsknout nějakou specialitkou jakožto oslavou svého 25. výročí a zároveň jubilejním stým výročím značky Triumph, která však už skoro čtyři dekády nevyrobila žádné auto.
Ani tento koncept pojmenovaný Triumph TR25 nemá spatřit světlo na konci tunelu produkční linky, ale rozhodně stojí za pozornost, protože je prostě nádherný. Drobný svým vzrůstem, elegantní svými tvary a jemný provedením detailů, pojetím čistě moderní, přitom jasně inspirovaný okouzlující historií.
Neméně zajímavá je technika, protože základem je šasi elektrického městského auta BMW i3S, což znamená kompaktní baterii o kapacitě 33 kWh umístěnou v podlaze pro nízké těžiště a 184koňový elektromotor s pohonem zadních kol.
Čtyřmetrové BMW váží skromných 1 340 kg, roadster na něm založený by tak měl být ještě o pár metráků lehčí. A jelikož i3S zvládne start z klidu na stovku za svižných 6,9 sekundy a prezentuje se příjemně dynamickou jízdou danou okamžitým elektrickým zátahem, mohla by být se znovuzrozeným Triumphem na silnici zábava (na nějakých dvě stě kilometrů, což na projížďku docela stačí).
Jestli ale něco tento koncept dokazuje, je to variabilita elektrického šasi, na kterém může vzniknout prakticky jakákoliv karoserie – což by nemuselo znamenat jen návrat Triumphu, ale i mnoha dalších klasik v moderním elektrickém pojetí. A také je jasné, že láska ke krásným a zábavným autům nevyprchá ani po přechodu na nový druh pohonu…