Hlavní obsah

Králem prémiového segmentu se stalo BMW díky rekordnímu roku

Foto: BMW

BMW loni nabídlo záplavu novinek ve všech možných segmentech a zákazníci ho za to odměnili nárůstem prodejů

Rivalita v rámci velké německé trojky, tedy mezi prémiovými značkami Audi, BMW a Mercedes-Benz, je obrovská a všichni na konci roku netrpělivě očekávají finální prodejní čísla, aby bylo jasné, kdo si může nárokovat pro korunu krále prémiového segmentu. Jak to dopadlo v roce 2021?

Článek

Čipová krize značně negativně ovlivnila prodeje v rámci celého automobilového průmyslu a ovlivnila i boj o korunu krále prémiového segmentu. Z trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz se loni prodejně nejvíce dařilo bavorským, po něž byl rok 2021 navzdory všem protivenstvím rokem rekordním.

Oproti svým konkurentům totiž v BMW zaznamenali meziroční nárůst o 9,1 % na celkových 2,2 milionů prodaných vozů, zatímco Audi v zásadě stagnovalo na čísle 1,7 milionu (pokles o 0,7 %) a Mercedes si pohoršil na 2,1 milionu (pokles o 5 %). O celkovém vítězi tak není sporu, BMW si převzalo korunu od Mercedesu. BMW k tomu pomohl nárůst objemu produkce SUV řady X (především novinek X5, X6 a X7), polepšila si však i divize M (díky modelům X5 M a X6 M) a více než zdvojnásobily se také prodeje elektromobilů (nárůst o 133,2 procent).

v jednotkách kusůBMWMercedes-BenzAudi
Celkové prodeje 20212 213 7952 093 4761 680 512
z toho EV103 85548 93687 894

Z dálky je pak pozoruje Porsche, které s nimi sice objemově nemůže soupeřit, ale jeho loňské dodávky 301 915 aut jsou také rekordním číslem a důsledkem růstu o 11 %. Nejprodávanějšími modely stále zůstávají SUV Macan a Cayenne (obě přes 80 tisíc kusů), ale na třetí místo už stihl poskočit elektrický Taycan (42 tisíc), který předčil 911 (38 tisíc) i Panameru (30 tisíc).

Foto: Porsche

Taycan se v nabídce Porsche skvěle a ujal, automobilka ho nabízí hned ve třech karosářských variantách

Dařilo se ale i dalším prémiovým hráčům. O rekordních prodejích Rolls-Royce, Bentley a Lotusu jsme vás již informovali dříve, tentokrát zatleskáme Lamborghini, které si se svými 8 405 prodanými vozy polepšilo o 13 % (může za to hlavně superSUV Urus, který tvoří víc než polovinu prodejů značky), Aston Martinu, jenž si díky SUV DBX polepšil o 82 % na celkových 6 182 kusů, a Ferrari, které sice nedodalo čísla za celý rok, ale už v listopadu hlásilo nárůst o 20 %. Dále také čistě elektrickému Polestar, který prakticky z nuly vystřelil na 29 000 vozů (nárůst o 185 %), ale skokanem roku je jednoznačně španělská Cupra, sportovně-prémiová značka Seatu, která meziročně poskočila o neskutečných 189,4 % na celkových 79 300 vozů (což je skoro pětina toho, co prodá Seat).

Vítězům tedy gratulujeme a všem přejeme ještě úspěšnější rok 2022.

Načítám